יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הצטלם היום (ראשון), על רקע משבר הגיוס שמאיים לפרק את הקואליציה, בתחנת רכבת מרכז בתל אביב כשלידו פעיל "חרדי" הנושא שלט נגד השתמטות החרדים מצה"ל. אלא שעד מהרה התברר כי מדובר בבחור חילוני, מתומכי יש עתיד, שהתחפש לחרדי. לפיד התייצב הבוקר בתחנת רכבת מרכז בתל אביב ובפיו המסר: "עוצרים את חוק ההשתמטות חוזרים לשוויון בנטל". 



"החרדים מנצלים את חולשתו של נתניהו בגלל החקירות כדי לדרוס את הציבור החילוני הדתי והמסורתי במדינת ישראל. החוק הזה הוא עלבון לכל חייל בצה"ל", אמר לפיד. כדי לחזק אולי את המסר התייצב לידו צעיר בעל חזות חרדית, חבוש כיפה שחורה, שהחזיק שלט עליו נכתב בכתב יד: "מי שמאמין לא משתמט".

לפיד מתעמת עם חרדי הבוקר בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
לפיד מתעמת עם חרדי הבוקר בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

 
דובר סיעת יש עתיד סרב למסור פרטים על הצעיר ורק אמר כי הוא פעיל חרדי של המפלגה ששמו דייב. כשנשאל האם מדובר באדם שהתחפש אמר: "לא. מדובר בבן אדם אמיתי. יש לנו כמה פעילים חרדים".
 

אלא שבדיקה בדף הפייסבוק של אותו אדם העלתה כי מדובר בצעיר תומך יש עתיד מנתניה, שהעלה תמונות שלו ליד לפיד במספר אירועים, בהם הפגנה בשבת באשדוד, אולם הוא אינו חרדי. בתמונה אחרת נראה הצעיר עם רעייתו כשהכיתוב לתמונה אומר: :"שישי בערב עם משפחה בקולנוע. זה היה נהדר".

יאיר לפיד ו"המפגין החרדי". צילום: אבשלום ששוני, פייסבוק
יאיר לפיד ו"המפגין החרדי". צילום: אבשלום ששוני, פייסבוק

 
על כך השיב דובר סיעת יש עתיד: "אתה צודק. זה בבדיקה מה קרה". באתרים החרדיים מיהרו לחגוג על חשבונו של לפיד. ישראל כהן, מעורכי כיכר השבת, כתב: "כנראה שיאיר לפיד מתקרב לדת, לא רק מפריש חלה ומבקר בכותל עם כיפה אלא מקפיד לציין עם הפעילים המחופשים את איסרו חג׳ פורים".

לאחר מכן הוציאה סיעת יש עתיד הבהרה על המקרה: "לאחר בדיקה התברר כי הבחור הוא פעיל של יש עתיד, שהתחפש על דעת עצמו לחרדי כאקט מחאה נגד חוק ההשתמטות".