על רקע הניסיון טראנס-אטלנטי למצוא פשרה במשבר חוק הגיוס, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר היום (שני) בפתח דיוני ועדת הכספים כי הוא מעריך שלא צפויות בחירות בזמן הקרוב. "הערכה שלי שלא תהיינה בחירות, אני מדבר עם המפלגות וזו הערכה שלי. בינתיים הבעיה לא נפתרת כי כל אחד רוצה להיראות גיבור, כולם ידעו את הדברים מראש", אמר.



חברו לסיעה, ח"כ אורי מקלב הראה גם הוא מתינות ביחסו לפתירת המשבר. בפתח דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה, אמר: "יש התקדמות אומנם בעיכוב קצת מסיבות טכניות רה"מ בחו"ל וזה מגביל את האפשרות לדון על זה ברצינות, גם חלק מהשרים שרה"מ מינה לא יכלו אתמול, לכן הדברים התנהלו בעצלתיים" 
מקלב הוסיף: "אני מאוד מקווה שזה יכנס לתהליך מואץ יותר שנוכל להגיע להבנות, יש נכונות מצידינו להגיע להבנות אנחנו רק מקווים שיהיה נכונות בצד השני, בסופו של דבר לנו הסבירו למה יש חשיבות להעביר את התקציב דווקא בעת הזו ואת חוק הלאום דווקא בסיום מושב החורף, למה זה חשוב דווקא לשלמות הקואליציה, אותם סיבות שהיו נכונות להעביר את תקציב 2019 למרות שהיה ניתן העוד מספר חודשים אותם הסיבות בדיוק יש חשיבות להעביר חוקים מורכבים כמו חוק הגיוס עוד במושב החורף , לא בגלל שבקיץ לא תהיה קואליציה אלא להפך כדי שהקואליציה תוכל להמשך".

גורמים בקואליציה אומרים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להגיע לפשרה בין השותפות הקואליציוניות, ואף מקיים שיחות בנושא מוושינגטון, שם הוא נמצא בביקור מדיני. עם זאת, על פי אותם גורמים, עדיין אין שום התקדמות בנושא.

ואילו על פי גורמים פוליטיים בכנסת, בשעות האחרונות מתקיימים מגעים בין בכירים בקואליציה בניסיון לפתור את המשבר הקואליציוני. בין היתר מתקיימים מגעים בין שר האוצר משה כחלון לבין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, זאת בעקבות האיום של החרדים שלא להצביע בעד תקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יקודם. 

כזכור, בסוף שנת 2017 החליטו ראש הממשלה ושר האוצר משה כחלון להקדים את הדיונים על חוק התקציב לשנת 2019, וזאת במטרה למנוע ממנו להפוך לקרב פוליטי, אך בשבועות האחרונים הבהירו חברי הכנסת החרדים כי הם לא ייתמכו בתקציב החדש אם לא יעבור במקביל חוק הגיוס החדש שיאפשר לבני ישיבות פטור מגיוס לצה"ל כאשר על פי הוראת בג"ץ יש להסדיר את הפטור בחודש הקרוב. בישראל ביתנו הבהירו כי אין בכוונת המפלגה לתמוך בחוק הזה, והיא תתנגד לה כפי שהתנגדה לחוק המרכולים.