במערכת הפוליטית הרוחות סוערות בעקבות הפיכתו היום (שני) של ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומי שנחשב למקורב ביותר למשפחתו, לעד מדינה במסגרת פרשת בזק (תיק 4000). יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר בכאן ב' כי "אצלנו לא יהיו חפצים ועד מדינה", בעוד שח"כ תמר זנדברג כי "משוואת הלא יהיה כלום כי אין כלום נזרקה לפח". רה"מ לשעבר אהוד ברק הוסיף: "חפץ חתם - גורלו של נתניהו נחתם". באופן דומה, גם ח"כ עפר שלח (יש עתיד) קרא לנתניהו להתפטר בגל"צ: "אם הייתי ליברמן הייתי אומר לנתניהו שאי אפשר לנהל כך מדינה".



"אצלנו לא יהיו לא מולכואים ולא שימרונים, לא חפצים ולא עדי מדינה", קבע גבאי. לדבריו, "אחרי תשע שנים מגיע לנו שלטון שעוסק במדינה ולא מדינה שעוסקת בעניינים הפליליים של השלטון". ח"כ מיקי רוזנטל, לעומת זאת, הצהיר: "זהו, נתניהו בדרך הביתה. איך משקמים את מה שהרס?".



שרת התרבות מירי רגב אמרה בכנס שדרות כי "אני לא מתרגשת מעדי מדינה כי אני לא כמוכם תולה כל אחד בכיכר העיר. כפי שאמרתי גם בעבר אנחנו צריכים לאפשר לחקירה להתנהל באופן מסודר על ידי המשטרה. כשיגיעו הממצאים והראיות ליועץ המשפטי לממשלה הוא יקבל את ההחלטה ויביא את ההמלצות".



על גיוסם של עדי מדינה רבים אמרה רגב כי " אני לא מתערבת בעבודת המשטרה אני סומכת על המשטרה שעושה את העבודה שלה להביא את הראיות ואת מה שהיא צריכה לעשות לבית המשפט וליועץ המשפטי לממשלה. אני כן רוצה לאפשר לכל אחד מהאנשים שנחקרים לאפשר לו את זכות החפות ולאפשר לו להתנהל בהליך נקי והוגן. זה אומר שנמתין כולנו לסיום החקירה".



רגב נשאלה האם על סמך הכרות העבר שלה עם חפץ, האם על הציבור לסמוך על הדברים שיאמר בחקירה, והשיבה: "כפי שאני מכירה אנשים כאלה ואחרים אני חושבת שהציבור צריך להמתין, בדיוק כמו כלי התקשורת, לכך שהחקירה תסתיים ואז כל אחד יוכל להציג את תפיסתו ואת הדברים שלו כפי שהם. אני מציעה לכולם, תפסיקו לקחת חצאי הדלפות, חצאי חקירות וחצאי אמירות ולהפוך אותם לעובדות. צריך לאפשר לכל אחד שחשוד בפרשה כזאת או אחרת להגן על עצמו".



ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) עקצה את הקולגות שלה ממפלגת השלטון, כשכתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי "יש לי תחושה עמומה שהשרים והח״כים בליכוד איבדו כרגע עניין בתנאי המעצר האיומים בישראל בכלל ובאלה של ניר חפץ בפרט".



לדברי ח"כ תמר זנדברג (מרצ), "לא משנה כמה יסיתו ויתלהמו משרתיו של נתניהו - משוואת הלא יהיה כלום כי אין כלום נזרקה לפח כלא הייתה - זה כבר ברור שיש. האנשים הקרובים ביותר לנתניהו מתחילים להודות והצחנה סביבו ממשיכה להתפשט. לא הגיוני שראש ממשלה שכל אנשיו הקרובים מודים בעבריינות, ושחלקם כבר נענשים במסגרת הסדרים, ימשיך לנהל את ענייני המדינה כאילו דבר לא קרה. ראש הממשלה שלנו ליהק לכל המשרות הציבוריות עבריינים עושי דברו כאילו היינו בסיציליה. כל שר שנשאר בממשלה הזאת, כל ח"כ שנשאר בקואליציה הזאת - הציבור יבוא איתו חשבון".




ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) הוסיפה: "עוד עד מדינה נגד נתניהו. אין שום משבר קואליציוני אמיתי. נתניהו משחק בקואליציה, באזרחי ישראל, וצוחק על כולם. זה לא התקציב, זה גם לא חוק הגיוס. זה הכל תירוצים. נתניהו יודע מה עומד לפניו. מסקנות המשטרה בתיק 1000 ו-2000 היו כל כך חמורות. קיימת תשתית ראייתית להעמדת ראש הממשלה לדין באישום שוחד מרמה והפרת אמונים. אין חמור מזה לנבחר ציבור. אין חמור מזה לראש ממשלה. ויש גם את תיק 4000 ותיק 3000 שהוא כנראה החמור מכולם".



לטענתה, "אחד אחרי השני נחקרים מקורביו והופכים לעדי מדינה. נתניהו מבין לאן זה יגיע, הרי הוא יודע טוב מאוד מה יהיה ומה היה. כנראה שממש לא 'כלום'. אין לו מה להפסיד מבחירות עכשיו, להיפך. תשומת הלב תוסט מהחקירות, הכל יהפוך לפוליטי, תחושת הרדיפה תתחזק ואולי אפילו תהיה עצירה מוחלטת של כל החקירות 'כדי לא להשפיע על תוצאות הבחירות'. איך אפשר לנהל כך מדינה? נכון, הממשלה הזו צריכה ללכת, אבל לא בגלל החקירות ולא רק בגלל עננת השחיתות הכבדה. היא צריכה ללכת, אני מזכירה לכם, גם בגלל הקיטוב, השיסוע בעם, וההסתה, בגלל היחס לפריפריה, בגלל הפגיעה בשכבות החלשות, בגלל היחס לנכים, בגלל הפגיעה בסביבה, בגלל הקיפאון המדיני, בגלל חוסר החזון והתקווה. וכן, יש אלטרנטיבה, יש דרך אחרת, ואנחנו במחנה הציוני נוביל אותה".