על רקע ההתפתחות הדרמטית בחקירת תיק 4,000 (פרשת בזק), במסגרתה הפך ניר חפץ, יועצו לשעבר ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעד מדינה נגד רה"מ, אמר הערב (שני) שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד), בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM כי הוא "לא רואה מצב שבכירי הליכוד ידרשו מנתניהו להתפטר", אך הדגיש, "אף פעם אל תאמר אף פעם".



השר הסביר כי "ההיכרות שלי עם ניר חפץ היא שטחית. אני לא מרגיש טוב בנושא הזה ומקווה, כמו כל אזרח שפוי ורציונלי, שזה יסתיים בכל כלום, אך אין לי צל של מושג על בזק ומה שקורה שם. אני רואה הכל בתקשורת".



הוא הוסיף כי "אני מסכים שצריך להיות קצת על אנושי כדי להתמודד עם ההתפתחויות בחקירה, ולהפתעתי, בנושאים האלה, בכל הקשור ליכולת הריכוז וההתמדה, הוא באמת קצת על אנושי. כל מי שרואה אותו בשנה האחרונה אומר שהוא מתפקד בצורה יוצאת מן הכלל".



 


לטענתו, "אני לא רואה שבכירי הליכוד דורשים מנתניהו להתפטר, כמובן אף פעם אל תאמר אף פעם, אבל אני לא רואה שיש הצדקה לזה. כל עוד אין הכרעה שיפוטית סופית, ניסיון העבר מוכיח שצריכים להמשיך". כשנשאל מהו קו פרשת המים, שבו צריך נתניהו להתפטר, אמר: "אני לא עוסק בזה כרגע, ואני בתקווה שלא נצטרך לעסוק בזה".

בהתייחס למשבר חוק הגיוס המאיים להביא לפירוק הקואליציה, אמר: "דיברתי כמעט על כל השותפים הקואליציוניים ואני שומע מכולם שבחירות עכשיו זה חוסר אחריות, זה יצביע על חוסר יציבות כרוני".

לדבריו, "זו תהיה פעם שלישית ברציפות שממשלה לא מגיעה לשנה הרביעית שלה, וחוסר יציבות כזה זה ממש פגיעה חמורה במדינה, ולכן אני מקווה שהאחריות של כולם תגבר ונעשה את מה שטוב למדינת ישראל".

"אני לא שוחחתי עם נתניהו בימים האחרונים", הוסיף שטייניץ, "אך שמעתי רק שהוא אמר שעם קצת רצון טוב אפשר לפתור את המשבר הזה. בפעם האחרונה שהיה מצב כזה ניסיתי לשכנע אותו לא ללכת לבחירות. הוא לא יכול בשניים-שלושה טלפונים לפתור משבר כזה".