"הצעה קנטרנית", כך הגיב היום (שני) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בישיבת המועצה של אש"ף, להצעה של אחד החברים לדחות את "עסקת המאה" של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, להגיע לרצועת עזה ולהודיע משם על "מאבק מזוין נגד ישראל". יש לציין, כי בניגוד לישיבות קודמות, בהן הוכנסו כלי תקשורת, ודבריו של אבו מאזן אף שודרו בשידור חי בערוץ הטלוויזיה "פלסטין", ישיבה זו שהתקיימה במוקאטעה שברמאללה, לא שודרה "כדי לאפשר חופש ביטוי מוחלט לחברי המועצה".
אולם, כך מתברר כעת מדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", אחד מחברי המועצה הלך יותר מדי רחוק, והציע לאבו מאזן ללכת עד הסוף. בנייר העמדה שהציג בפניו נאמר, כי "בתגובה לצעד החד-צדדי של הכרזת ירושלים כבירת ישראל, על יו"ר הרשות הפלסטינית להכריז חד-צדדית על הקמת מדינת פלסטין ובירתה מזרח ירושלים, וכי שטחי הגדה המערבית נתונים תחת כיבוש".

אבו מאזן וא-סיסי. צילום: AFP
אבו מאזן וא-סיסי. צילום: AFP
עוד נאמר בנייר העמדה, כי "לאחר צעד זה יגיע מחמוד עבאס אל רצועת עזה, החלק המשוחרר מפלסטין, ומשם יכריז על מאבק מזוין" נגד ישראל. מקורות פלסטינים מסרו לעיתון הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, כי אבו מאזן דרש מחבר המועצה "למשוך חזרה את נייר העמדה, מאחר והיא קנטרנית".