על רקע הפרשה החדשה שהביאה עדותו של מי שחתם על הסכם עד מדינה, ניר חפץ, כי בני משפחתו של ראש הממשלה השפיעו על קבלת החלטות בעלות אופי ביטחוני, אמר היום (שלישי) פרופ' עוזי ארד, שהיה יועצו המדיני של בנימין נתניהו, כי נאלץ להוציא בעצמו מהחדר את רעייתו שרה. "זה לא משהו שלא יודעים. הוא ביקש ממני לבוא לחדרו במלון במהלך הלילה והיא חסמה את כניסתי לחדר. היא אמרה לי הוא ישן, אך לי היה סיכום איתו. לא הייתה לי ברירה ונאלצתי להוציא אותה מהחדר. אחזתי בכתפיה ונאלצתי להוציא אותה, אמרתי לה שזה ענייני מדינה", אמר ארד בראיון לגל"צ.
הוא הוסיף: "רה"מ חלק עם רעייתו חומר סודי. אף אחד בזרועות אכיפת החוק לא חשב לבדוק. זעקתי 'חמס', שהדברים האלה פסולים, ולא קרה כלום".
ארד ציין כי ככל הנראה הדברים נמשכים גם עכשיו וחייבים לבדוק אותם. "לקראת הפגישה עם הנשיא טראמפ מדברים על נושאים כמו איראן והתהליך המדיני. האם היא רשאית לשמוע את הדברים? התשובה היא לא ונתניהו לא מונע את זה. אם עכשיו יש איזשהו תהליך של חקירה זה הזמן לברר האם היו עוד דברים יותר חמורים". 

על תפקודו של ניר חפץ כיועץ התקשורת אמר ארד כי הוא היה שחקן מאוד פעיל שבמגרשו התרחשו פעולות חמורות. "תפקידו היה לשרת את תרבות השקר באלימות תקשורתית", אמר. 

לפי הדיווח שפורסם אתמול בחברת החדשות, חפץ, איש סודו של נתניהו, שחתם על הסכם עד מדינה, אמר למקורביו שיאיר נתניהו משפיע על החלטות דרמטיות עד כדי חוסר אחריות לאומית. "אני מעריץ את ביבי אבל הוא נשבה בידי אשתו ובנו - הם מנהלים אותו גם בענייני המדינה", אמר. "ביבי, בהשראת הבן יאיר ובהשפעתו, קיבל החלטות שפגעו באינטרסים הלאומיים של ישראל ובביטחון המדינה". ח

חפץ הוסיף כי ראש הממשלה שינה את עמדתו בנוגע לפתיחת תאגיד השידור לבקשתו של בנו. "בתאגיד הוא רצה פשרה, ואז יאיר השתולל וביבי שינה את עמדתו. הבן יאיר גרם נזקים לאביו ולמדינה. זו הסיבה שעזבתי שם (באוקטובר 2017)", אמר.
 
מטעם רה"מ נמסר בתגובה: "שטויות. יותר מ-7 שנים חפץ ממודר ממידע מודיעיני,מדיני או ביטחוני ולכן הדברים שיוחסו לו משוללי יסוד". הסכם עד המדינה, שעליו חתם חפץ, מסתמן כמהלך שסותם את הגולל על נתניהו ועל שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. גורמים ברשויות האכיפה המעורים בפרטי החקירה סבורים שמדובר ב"מכת מחץ" לנתניהו, לרעייתו שרה ולאלוביץ.