בצל ההתפתחות הדרמטית בחקירת תיק בזק, עם הפיכתו של ניר חפץ לעד מדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וטענותיו לפיהן רה"מ "פגע בביטחון המדינה בגלל בנו", אמר הבוקר (שלישי) שר האנרגיה יובל שטייניץ בכאן ב' כי "במשבר המגנומטרים התברר שאני צדקתי ונתניהו טעה". ראוי לציין כי יש הטוענים כי התבטאותו של חפץ בנושא ביטחון המדינה התייחסה להחלטתו של ראש הממשלה, בניגוד לעמדת המשטרה, להציב את עמדות הבידוק בכניסה להר הבית בתקופת ההתפרעויות לאחר הפיגוע הרצחני בו קיפחו את חייהם שני לוחמי מג"ב.



"את ניר חפץ אני מכיר באופן שטחי, ואת הפרשה אני מכיר מהתקשורת", סיפר שטייניץ, שהוסיף: "אני לא מכיר את הטענות על שרה ויאיר נתניהו. אני יכול להגיד כחבר קבינט וממשלה שההתייחסות של ראש הממשלה היא סופר עניינית ורצינית. מלבד זאת, אני צריך להגיד שאני לא חושש מזה שראש הממשלה הוא לא חותמת גומי של מערכת הביטחון. מאז בן גוריון יש מסורת שראשי הממשלות מקשיבים לגורמי ביטחון, אך מחליטים הרבה פעמים בניגוד לדעתם".



"אני בטוח שראש הממשלה מקבל את דעתו שלו בסוף", המשיך השר, "ואני לא חושב שלבני משפחתו יש השפעה גדולה עליו בנושאי חוץ וביטחון. אבל אני יכול להגיד שלראש ממשלה יש זכות וגם חובה להקשיב לגורמי הביטחון, אך יש לו גם זכות וחובה להחליט בעצמו".




בהתייחס למשבר המגנומטרים, שאליו, כך נטען על ידי מספר גורמים, התייחס חפץ בעדותו, אמר: "היה ויכוח לגיטימי, אני ושר נוסף חשבנו כך, ורה"מ ושרים אחרים חשבו אחרת. אחרי שבוע הסתבר שעמדתי הייתה הצודקת. הייתי במיעוט, ואני חושב שהיו צעדים נכונים שננקטו. התברר שצדקתי ושנתניהו טעה בנושא המגנומטרים. גם בגורמי הביטחון היו כאלה שהיו בעד וכאלה שהיו נגד".

ואולם, הוא טען כי "אני חושב שניצחנו את הבחירות בזכות נתניהו ואני לא רואה מצב שבו בליכוד מציעים לו ללכת. החוק מאוד ברור, והוא מדבר על פסק דין חלוט, אבל אני לא רוצה לעסוק בתיאוריה".

טראמפ ונתניהו. צילום: חיים צח לע"מ
טראמפ ונתניהו. צילום: חיים צח לע"מ


כשנשאל מדוע לא דרש מרה"מ לשעבר אהוד אולמרט להתפטר לאחר הגשת המלצות המשטרה נגדו, השיב שטייניץ: "אני כבר אמרתי שגם שם מיהרנו קצת והיינו צריכים להמתין. אני חושב שלפעמים כח"כ באופוזיציה אתה ממהר להעלות טענות, ובהמשך מבין שצריך להמתין".

מלבד זאת, הוא ציין כי "הפגישה עם טראמפ לא הייתה רק מוצלחת בצורה יוצאת מן הכלל, וחשובה בהיבט האיראני, ולא רק שרה"מ מצליח לתפקד תחת התנאים הקשים בצל החקירות, שימו לב לדבר חשוב שמתעלמים ממנו - מעולם בתולדות ישראל לא היה מצב שראש ממשלת ישראל נחשב למנהיג בולט בזירה הבינלאומית ומדבר בגובה העיניים עם מנהיגי ארה"ב, רוסיה, סין והודו".

בתוך כך, הוא התייחס גם לכנס האנרגיה העולמי, בו הוא משתתף בארה"ב: "אם לפני שנה ושנתיים הגענו לכנס האנרגיה כמסכנים וכולם צחקו עלינו, אז כעת אנחנו ממש מגיעים כמנצחים וגיבורים אחרי ההסכם ההיסטורי עם מצרים. כולם רוצים לשמוע מאתנו על המהפכה שעשינו".