בצל הפיכתו של ניר חפץ לעד מדינה נגד מקורבו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הבוקר (שלישי) עורך הדין רמי תמם, חוקר בכיר לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, כי "הוא הולך לספק מידע רב יותר על שרה נתניהו מאשר על בנימין נתניהו". מלבד זאת, הוא ציין כי "המלצות המשטרה בתיקים 1,000 ו-2,000 היו מהירות מידי. אינני חושב שזה מגובה בתשתית ראייתית לשוחד".



על פי הערכות, חפץ העיד בחקירתו כי שרה נתניהו הייתה מעורבת בהחלטה להציב מגנומטרים בהר הבית, והתערבה גם במשבר מול ירדן בעקבות תקרית הירי בשגרירות. לדברי חוקר המשטרה לשעבר, "עד מדינה הוא אדם שהיה חלק מההתרחשות ולרוב הוא גם עבריין שמעיד על מה שהתרחש. מוסד עדי המדינה נדרש במלחמה בשחיתות, אך יש בו בעייתיות. ניר חפץ היה החוליה המקשרת, קשה לי להשתחרר מהתחושה שהוא הולך לספק הרבה מאוד מידע על שרה נתניהו ולא על בנימין נתניהו. הוא היה השליח שלה, היכולת שלו לומר מה חשב נתניהו באותה עת היא מוגבלת".



 


הוא הוסיף כי "העובדה שהוא קיבל חסינות מלאה מהמשטרה מעידה על כך שלא היה למשטרה חומר רב כנגדו. יש כמה סיבות להחלטה להחזיק אדם במעצר, או שהוא מסוכן או שישנו חשש שהוא יברח או שיש צורך במעצר לנקיטת הליכי חקירה. אני לא יודע אם רצו לשבור אותו, זה מתאים למשטרים אחרים ולא למשטרה שלנו. ישנם המון מניפולציות שניתן לבצע על אדם כשהוא במעצר, לא מענישים אותו ולא רוצים ברעתו, אלא רוצים להגיע לחקר האמת".

בתוך כך, בהתייחס להמלצות המשטרה בתיקים 1,000 ו-2,000, אמר: "אני חושב שהמלצות המשטרה בתיקים 1,000 ו-2,000 היו מהירות מידי. אינני חושב שזה מגובה בתשתית ראייתית לשוחד. לדעתי ישנה בעיה בקשר הסיבתי. תיק 4,000 הוא תיק שונה, בו התמורה היא ברורה הרבה יותר. מאוד קל להוכיח מה קיבל אלוביץ', אבל מאוד קשה להוכיח מה קיבל ראש הממשלה".

הוא הסביר כי "אינני מגן על ראש הממשלה, אבל לנסות ולפרק את הקשר בין מוסר הידיעה העיתונאית למקבל אותה הוא בלתי אפשרי. לעת עתה אנחנו לא יודעים מספיק. אני מכיר את חוקרי תיק 4,000 באופן אישי ואני סומך עליהם. הרבה מאוד דברים תלויים מאוד במידע שניר חפץ יוכל לתת. אם הוא יחשוף הקלטה בה ראש הממשלה נותן הנחיה בנושא אז הסיפור יהיה גמור. לעת עתה אני לא חושב שאנחנו נמצאים שם. נתניהו הוא אדם זהיר מאוד ולעת עתה הוא חף מפשע. עלינו להמתין ולראות איזה מידע ניר חפץ יספק, לפי ההדלפות אין ראיה שכזו".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן