שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ דיבר היום (שלישי) בפתיחת יומו השני של כנס שדרות לחברה המתקיים במכללת ספיר, והתייחס בין היתר למשבר בקואליציה על רקע חוק הגיוס: "אני לא תומך בהקדמת הבחירות. שנה וחצי זה המון זמן עבור ממשלה שצריכה לעשות עוד עבודה והיא פועלת תחת מנדט". עם זאת הוסיף, "אם השותפים יגלו אחריות – לא תהיינה בחירות. לא ראש הממשלה יזם את המשבר. יכול להיות שהוא יחליט כי בנסיבות אלה ילך לבחירות אבל אני מקווה שזה לא יקרה".



המפגין שהתפרץ לדברי השר כ"ץ. צילום: רדיו דרום

במהלך נאומו של השר מפגין התפרץ לדבריו, סירב לעזוב את המקום, נשכב על הרצפה ואף התעמת עם המאבטחים במקום, שנאלצו לפנות אותו בכוח מהאולם. במסגרת האירוע צעק המפגין לעבר כ"ץ: "מי אפשר לך לחמש משטרים רצחניים שרוצחים נשים וילדים?. אתה חבר קבינט! אין לכם לב?".



עוד אמר השר כי "הבעיות הבסיסיות צריכות להיות מטופלות באופן ממלכתי ולא להכניס אותם לתחום הפוליטי הצר. כולנו שרתנו ויש הרבה נואמים בממשלה אבל הסטטיסטיקאי הראשי של מדינת ישראל בממשלה הוא זה שנותן את המספרים, ולפיו בעוד כ-40 שנה יהיו בישראל 30 אחוז חרדים מכלל הציבור. אם אנחנו רוצים להמשיך ולהיות מדינה מובילה עלינו לשלב את הציבור הזה בענייני השכלה עבודה ושוויון בנטל אחרת המדינה תשקע".



מלבד זאת, כ"ץ התייחס גם לסוגיית הגרעין האיראני, על רקע פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית: "כשבא נשיא המעצמה הגדולה בעולם ומשנה את הכללים, מבהיר שיודע כי איראן היא האויב ומראה נכונות לתקן את הפגמים בהסכם עליהם ישראל מתריעה ומצהיר ואומר – או שישנו ההסכם או שאני אבטל ההסכם. המדיניות האמריקאית מעמיקה את התפר ואת חילוקי הדעות ולכן יש כאן אפשרות לעשות תיקונים בהסכם שימנעו את הסכנות שבו".



עם זאת הוא הבהיר כי "אין גורם בטחוני אחד בישראל שמוכן לאפשר לאיראן נשק גרעיני ואם זה יעלה כבר למצב שרק פעולה שלנו תמנע את זה – אנו נמנע את זה".