דאגה במחנה הציוני לנוכח ההתרסקות בסקרים. בסקר שפורסם השבוע בחדשות 10 קיבלה הרשימה בראשות אבי גבאי 12 מנדטים בלבד, מחצית ממספר המנדטים שיש לה בכנסת הנוכחית. בתגובה אמר ח”כ איתן ברושי (המחנ”צ): “צריך לעבוד קשה ולא להרים ידיים. אני נותן גיבוי מלא לאבי גבאי, אבל מפלגת העבודה צריכה להגדיר ולקבוע מהי תעודת הזהות שלה. אנו לא יכולים להיות סופרמרקט ללא גבולות. תמיד היו אצלנו נצים ויונים, אבל לא הייתה מציאות שבה דרכה של העבודה לא הייתה ברורה. אנו לא מרצ ב’ וגם לא מפלגת ימין. אנו מפלגה שיש לה יכולת להיות מפלגת שלטון והיא צריכה להציב אלטרנטיבה ברורה לרעיונות הסיפוח. אנחנו צריכים להביא חוק של שתי מדינות לשני עמים”.



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו



ח”כ ברושי קרא לזרז גיוס אישיות ביטחונית בכירה לצמרת המפלגה: “הייתי רוצה לראות בהנהגת המפלגה רמטכ”ל לשעבר שיצטרף לאבי גבאי בהובלה”. הוא הוסיף כי המפלגה צריכה לברר מה הסיבה להתרסקות בסקרים: “צריכים לחפש רעיונות, אולי בלתי קונבנציונליים. צריך לסגור את ההסכם עם ציפי לבני והתנועה ולחפש גורמים נוספים שיחזקו את המחנה”.

בדרך החוצה? גבאי. צילום: מרק ישראל סלם
בדרך החוצה? גבאי. צילום: מרק ישראל סלם

 

באותו עניין אמר אתמול ח”כ אייל בן-ראובן (המחנ”צ) כי “הסקרים כרגע אכן לא מחמיאים וזה אומר שאנחנו צריכים לעשות שיעורי בית, ללמוד איפה נקודות החולשה שלנו ולעשות כל מה שאפשר על מנת לגבש מחנה חזק שמחובר לעם. אני חושב שאולי זאת הייתה טעות ללכת לכיוון של להביא קולות מהימין. אני חושב שגם אבי גבאי מודה בזה היום, ולכן אני גם מרשה לעצמי לדבר על זה בצורה פתוחה וישירה”.
 
שלא לציטוט דיברו אתמול ח”כים במפלגה בשיחות סגורות כי אם המגמה תימשך, יהיה צורך “בצעדים דרסטיים כדי להציל את המפלגה מהתרסקות בבחירות ואולי להחליף את הראש”.

חבר הכנסת עמיר פרץ דיבר היום בכנס שדרות, התייחס לסיכוי של המפלגה בבחירות קרובות וציין כי יש להעניק ליו"ר הזדמנות לתקן. "אבי גבאי עשה טעויות וגם הוא יודע את זה. אך בינתיים נותנים לו צ'אנס", אמר.
 
גבאי הגיב אתמול בגל”צ לנפילה בסקרים ואמר: “המצב שלנו בסקרים לא מלבב ולא משמח, אבל אני מאמין מאוד שבסופו של דבר מה שאנו עושים עכשיו יבוא לידי ביטוי גם בסקרים. בסוף יש ממשלה בראשות הליכוד, או ממשלה בראשותנו. יש עתיד לא יכולה להקים ממשלה, בעוד שאנו נוכל להקים כשנגיע לבחירות ואנשים יצטרכו להחליט איך לייצר אלטרנטיבה לנתניהו. אנשים יבחרו במחנה הציוני”.