ח״כ אורלי לוי אבקסיס הצהירה היום (שלישי) בכנס שדרות לחברה שמתקיים במכללת ספיר כי בכוונתה להקים מפלגה חדשה. "מחר העוזרות שלי עוזבות את המשרד והולכות להגיש את קלסר המייסדים של המפלגה החדשה בראשותי לרשם האוכלוסין. כולם מרגישים שבחירות בפתח, בחירות על פרצופה של מדינת ישראל. הגיע הזמן לתנועה חדשה שלא תקטב בין העדות השונות, שתהיה נטולת אינטרסים של הון שלטון. היום כולם דומים וכולם חברים. אני אומרת לבעלי ההון אל תפחדו מבחירות, תפחדו מהמפלגה החדשה. אעמוד בראש מפלגה חדשה שתציב אלטרנטיבה אמיתית לקשרי הון שלטון", אמרה.



חברת הכנסת התייחסה בדבריה לניסיונו של יאיר לפיד: "למה לגיטימי שדוגמן לשעבר יהיה שר אוצר וינהל את תקציב המדינה דקה אחרי שהחליט לרוץ לכנסת, אבל שאני אחרי תשע שנים ואחרי כל העשייה מודיעה פעם אחר פעם שאני מקימה מפלגה – העיתונאים שואלים אותי למי אני מתחברת".



החלטתה של לוי־אבקסיס שלא להתפטר מהכנסת אלא להישאר בה כחברת כנסת עצמאית לאחר פרישתה מישראל ביתנו במאי 2016, מונעת ממנה להתמודד בבחירות הבאות במסגרת אחת המפלגות המיוצגות כיום בכנסת. האפשרות היחידה מבחינתה להישאר בעולם הפוליטי היא הקמתה של מפלגה.



כאמור, בבמאי 2016 הודיעה לוי אבקסיס על פרישתה ממפלגת ישראל ביתנו, בעקבות המשא ומתן להצטרפות המפלגה לקואליציה ולממשלה. על אף הודעה על פרישתה מהמפלגה, נותרה לוי-אבקסיס באופן רשמי חלק מסיעת ישראל ביתנו בכנסת. במרץ 2017 אישרה ועדת הכנסת את בקשת סיעת ישראל ביתנו להכריז על לוי-אבקסיס כפורשת מהסיעה. בעקבות ההחלטה הודיעה לוי-אבקסיס כי היא אינה פורשת מחברותה בכנסת וממשיכה לכהן כחברת כנסת יחידה ללא זכויות של סיעה, שעמה היא מתכוונת להתמודד בבחירות הבאות.