חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, שפרשה בעבר ממפלגת 'ישראל ביתנו', יוצאת לדרך חדשה. לוי אבקסיס צפויה להגיש מחר את רשימת מייסדי המפלגה שלה כאלטרנטיבה אמיתית לקשרי הון-שלטון: "כשאני מסתכלת על המפלגות שנמצאות היום על המדף קשה לי לא לתהות כיצד לא קמו מפלגות חדשות עד כה, בייחוד לאחר קשרי הון-שלטון-עיתון שנחשפו בימים בחודשים האחרונים" אמרה היום (שלישי) לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM. לדבריה, "ראינו כולנו איך עושים מניפולציות, אנחנו מכירים את דרך הגשת התקציבים בכנסת והגיע הזמן שמישהי שעובדת כמו נמלה חרוצה מתוך שליחות ציבורית ללא לוביסטים לעמוד בראשות מפלגה להילחם על השלטון".


אריה אלדד: "אנשים שונאים שחיתות, אך כנראה שזה לא היה הדבר הכי חשוב להם. אני זוכר את הפעם האחרונה שמישהו ניסה לרוץ כמפלגה שנלחמת בשחיתות ולא עבר את אחוז החסימה, זה היה עוזי דיין".
לוי אבקסיס: "אני לא עוזי דיין. אני מביאה עמי כוח נשי ואת הפערים של הפריפריה והמרכז תוך התמקדות בילדים בסיכון שלא זוכים לטיפול הרפואי הראוי. הילדים שנדרשים לשלם כסף נוסף כדי לזכות לחינוך טוב ולשבץ את ילדיהם בחמש יחידות מתמטיקה. אני מציבה אלטרנטיבה אמיתית כי חברתי זה כלכלי. אנחנו צריכים לשנות את הדיסק ולהיות הקול השפוי. אני חושבת שאני המניה השפויה ביותר של הבוחר, אין לי ניגודי אינטרסים ואין לי חברים ממונופול הגז".

כשנשאלה כיצד תגרד קולות ממפלגתו של משה כחלון השיבה: "אני לא באה לומר מה לא בסדר אצל אחרים. אני באה לומר כיצד אני מציגה את הדברים. אני רואה את בזבוזי הכספים ברולטה הרוסית שמבצעים כיום בניסיון להוריד את המס על מוצרי אלקטרוניקה שיעלו למדינה כ-800 מיליון שקלים. עיתונים בדקו ומצאו ששום דבר לא מגולגל לצרכן. אני קוראת ליצור כלכלה אחראית על מנת לבדוק כיצד מנתבים בכסף של הציבור בצורה נכונה. עלינו לבחון כיצד משקיעים בילדים שלנו שיהפכו להיות ילדים נורמטיביים ומשלמי מסים במקום להוציא עליהם את כספי המסים בהקמת בתי סוהר נוספים ובמוסדות שיקומיים. יש לנו אחריות ליצור חברה בריאה יותר ואני חושבת שאצליח לעשות זאת טוב יותר מכולם".

לא מפחדת"

"אני בטוח שלפני שקיבלת את ההחלטה ערכת סקרים", טען אלדד: "הייתי בסרט הזה ואני זוכר את רשימת השאלות. אני בטוח שבחנת האם אנשים שקלו להצביע עבורך ובטח המונים אמרו לך כן, האם את לא נופלת למלכודת שבין סימפטיה כללית אלייך ולרעיונות שאת מייצגת? אנשים מצביעים בסוף לביבי".

"אני חושבת שאחרי חודשים של סקרים על שביעות הרצון מהפוליטיקאים אני יכולה לומר שניתן לראות את הערכת הציבור על מעשיהם של הפוליטיקאים", השיבה חברת הכנסת. י"שנם סקרים שמראים שאני לא רק עוברת את אחוז החסימה אלא במצב טוב יותר ממפלגות קיימות. אם אפחד לעשות צעדים מתוך חשש שביום הבוחר יחליט ללכת על המפלגה המוכרת והוותיקה, לא אוכל לפעול. אנחנו בשעת רצון, זה העיתוי הנכון ואני לא מפחדת. אני מאמינה בציבור ואני בטוחה שהוא מאמין בי בחזרה".

על רשימת המפלגה סיפרה: "לכל דבר יש זמן ומועד. ישנה רשימה שמתגבשת, היא אינה סופית. אנחנו מנסים להציג יחד דבר חדש. אני מאמינה בציבור וחושבת שאנחנו זקוקים למנהיגות אחרת. בסופו של דבר נשים את ההצעה הזו בפתחו של הבוחר ואני בטוחה שנהיה הפתעת הבחירות שתצעד לאורך זמן. אנחנו רלוונטיים ומסוגלים לשרוד גם לבד וללא חבירה למפלגות אחרות. לקראת יום האישה הבינלאומי זה הזמן שתקום בישראל מפלגה שבראשה עומדת אישה חזקה".

עריכה: איתמר זיגלמן