סערה במליאה: הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד לרגל יום האישה הבין-לאומי שיחול ביום חמישי. במסגרת הדיון עלה שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) לדבר בשמה של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל והצליח להרגיז את חברות הכנסת, כשאמר: "אתן באות לציין, וזה בסדר גמור, ואני זורם אתכן, את יום האישה הבינלאומי". הדברים עוררו מחאה בקרב חברות הכנסת והשר אקוניס השיב: "להיות פמיניסט זה לא להגיד כל הזמן 'אכלו לי, שתו לי'. זה לעשות. זה תאצ'ר, זה אינדירה גנדי, זה ניקי היילי. תלמדו, תלמדו. מה קרה? תפסיקו כבר, תשנו את התפיסות המיושנות שלכם. אם תמשיכו להתבכיין, לא תהיו מנהיגות. מנהיגות אומרות את העמדות שלהן".



הדברים עוררו סערה במליאה כאשר מספר חברות וחברי כנסת ביקשו לצאת מהאולם כמחאה. ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) אמר: "בושה וחרפה לקרוא לנשים בכייניות בישראל 2018. אמירה של גבר תל אביבי פריבילג שמתאימה לימי הביניים או לישראל של שנות ה-50. טרמינולוגיה דומה הייתה גם כלפי מזרחיים. בושה". ח"כ חיים ילין (יש עתיד) אמר לשר אקוניס "אני מקווה שאשתך תיתן לך להיכנס הביתה היום". אקוניס הגיב: "איזו רמה, אתה לא מתבייש". ח"כ עליזה לביא הביעה מחאה על כך שאף שרה לא השתתפה בדיון.





בתום המהומה אמר השר אקוניס כי אם מישהו נפגע מדבריו הוא מתנצל. לאחר מכן פרסם תגובה נוספת: "חיליק בר מייצר פייק ניוז. השר אקוניס שיבח שורה של נשים מנהיגות שהטביעו חותם על הפוליטיקה הבינלאומית במאה העשרים ובשנים האחרונות: תאצ׳ר, תרזה מיי, מרקל, אינדירה גנדי, גולדה מאיר ואחרות. כששר המדע הזכיר את ניקי היילי, כמנהיגה אמיצה ופורצת דרך, התעוררה מהומה, על בסיס מפלגתי, במליאה. לחכי״ם וח״כיות שמחו בצעקות אמר השר שבניגוד לנשים שהזכיר בנאומו שהיו מנהיגות חזקות על בסיס תפיסות העולם שלהן והביצועים - וכך צריך להיות. בהמשך עלה שר המדע לדוכן ואמר שאם מישהו או מישהי הרגישה שנפגעה - אז הוא מתנצל".



יו"ר נעמת גליה וולוך אמרה בעקבות הדברים כי "כך בוחר שר בישראל להתבטא לקראת יום האשה הבינ"ל. התבטאות אקוניס אומללה ומלאת שנאת נשים ובורות. על ראש הממשלה להשמיע את קולו, להתנער מדברי השר שלו ולהבהיר שאין מדובר בעמדת הממשלה. במקום להקטין ולהלעיג נשים שיואיל שר המדע לבדוק מדוע אין די נשים בין מקבלות פרס ישראל ומדוע מדענים זוכים לכל הכיבודים. נתוני הלמ"ס שהתפרסמו היום, לפיהם נשים מופלות לרעה באופן שיטתי בשוק העבודה, הם בין השאר תוצאה של התבטאויות חשוכות שכאלה".

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בפתח הדיון: "אני שמח לומר שהכנסת משמשת דוגמה לדאגה לשוויון מגדרי ולהקפדה על מתן הזדמנות שווה לכל איש ואישה. לא רק שהכנסת ה-20 מתהדרת במספר חברות הכנסת הגבוה ביותר בהיסטוריה של ישראל, גם הכנסת כארגון תורמת את תרומתה לקידום נשים: בקרב עובדי מנהל הכנסת יש רוב נשי – גם בדרגים הבכירים. ניתוח מגדרי של תקציב הכנסת מעלה נתון חשוב נוסף: ממוצע השכר של הגברים והנשים העובדים בכנסת – שווה לחלוטין. בכך מסמנת הכנסת מודל הגון וראוי – ואני מקווה וגם בטוח שרבים ילכו בעקבותינו".



יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ עאידה תומא סלימאן אמרה כי "המאבק הזה של הנשים הוא בעיני מסמל את התקווה כי הינו מאבק למען חברה יותר צודקת. הוא מאבק למען כולם שיחיו בתנאים של שוויון בין בני האדם, של כבוד הדדי בין בני האדם, בלי אפליה על רקע זה או אחר. המאבק הזה הינו מאבק למען כל העובדים והעובדות לשוויון שכר ובאופציות של תעסוקה ובחירה חופשית במה כל אחת ואחד מאיתנו יעסקו".