על רקע הדיווחים על ההתדרדרות במצבו הבריאותי של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, טען היום (רביעי) הכתב לענייני ערבים של חדשות עשר, חזי סימנטוב, בתכניתה של אילה חסוןב-103FM כי "המאבק על הירושה של אבו מאזן החל".



 "עד כה מצבו של אבו מאזן אינו סופני. הוא הגיע לנאום ביום שלישי וברביעי כבר התעלף ונשלח לבדיקה בבולטימור", סיפר סימנטוב. "מקורביו טענו שמדובר בבדיקות שגרתיות ולנו קשה לדעת ממה הוא סובל".





לדבריו, "אנחנו יודעים שהוא סובל מבעית של לחץ דם ולב. הוא מרבה לעשן ולקחת סיגריות ממי שמוכן לתת. היו שטענו שהוא סובל מסרטן אך לא כך המצב למיטב הבנתי". 


"מכיוון שמצבו הבריאותי מתדרדר מיהרו להכניס אותו לראיון טלוויזיוני בניו יורק ובו הוא אמר שמצבו נפלא", המשיך כתב החדשות, שהסביר: "כך הבנתי שמצבו מתדרדר מאוד. הראיון עורר את השיח ברשות על הירושה של אבו מאזן. אפשר להכריז שמאבק על הירושה כבר החל".

כזכור, לפני יומיים סיפר בכיר פלסטיני ל"מעריב" כי יו"ר הרשות נתון ללחץ נפשי ופיזי, שאינו מתאים לאנשים בגילו, אך כל השמועות על כך שהוא סובל מסרטן בקיבה אינן נכונות". 

"הוא סובל מעייפות רבה", אמר המקור. "הוא אדם זקן, שראשו עובד 24 שעות ביממה. בתקופה האחרונה הוא לא נח לרגע, והוא מגיע לאירופה, מדינות ערב, ארצות הברית ורוסיה, כדי למזער נזקים בשל הודעתו של טראמפ". לדברי המקור, "הבדיקות שנערכו לו בבית חולים ג'ון הופקינס בבלטימור שבמדינת מרילנד בארצות הברית, נקבעו מראש, כדי לבדוק את מצב הלב שלו. אני יודע על מועד האשפוז שתוכנן עשרה ימים לפני. מדובר בבדיקות שגרתיות למצב הלב שלו. אולם, רופאיו הופתעו כאשר מצאו כי אבו מאזן סובל מעייפות. הם נתנו לו כדורי שינה, והוא הלך לישון שעות רבות בבית החולים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן