אחרי הנאום הצבעוני שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת איפא"ק, היום (רביעי) הגיע רה"מ למועדון הכלכלי בוושינגטון, שם התראיין באווירה נינוחה יותר, אך גם נאלץ להתייחס לנושאים עליהם הוא פחות שש לדבר, כמו המשבר הקואליציוני בשל חוק הגיוס והחקירות בשלל התיקים בהם הוא נחשד. בנוגע לחקירות, בתחילה צחק ראש הממשלה, כשטען כי הן הדבר האהוב עליו בתפקיד הוא החקירות, ואז הוסיף: : "אני לא אוהב את החקירות אבל זה לא מסיח את דעתי. אני עובד 18 שעות ביום ואני מחויב להגן על מדינתי. ידי מלאות בעבודה. גם הציבור נראה לי מרוצה".



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


בנוגע למשבר חוק הגיוס, אמר נתניהו כי אפשר לשבור את המשבר וקרא לשותפותיו לקואליציה "לרדת מהעץ", ולא - המדינה תלך לבחירות. "אני קורא לזה ״חורשת האקליפטוס״ - שהחברים שלי יירדו מהעץ ולא יהיו בחירות אמרתי לראשי מפלגות הקואליציה - אני רוצה שהממשלה הזו תמלא את ימיה. אם כל המפלגות יסכימו, זה מה שנעשה. אם לא - נלך לבחירות. אני מקווה שיסכימו".



"אין לי חילוקי דעות עם טראמפ, רוצה שסמכויות הביטחון ביו"ש יישארו בידי ישראל"



בנושאים בינלאומיים, התייחס נתניהו לקשריו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואמר כי יחסיו עם האחרון, טובים מקודמו ברק אובמה, וראש הממשלה אף טען כי "לא נמצאו בין השניים נקודות מחלוקת עד כה". נתניהו אמר עוד כי לדעתו רוב הישראלים היו רוצים להיפרד מהפלסטינים, והוסיף: "אני לא רוצה שהם יהיו נתינים ישראלים", הסביר, אך סייג כי הוא "רוצה שיהיו להם את הסמכויות למשול בעצמם אבל אני רוצה שסמכויות הביטחון יישארו בידי ישראל".



"ישראל חייבת להחזיק באחריות הכוללת לאזור שממערב לנהר הירדן", המשיך ראש הממשלה, ותהה "האם זה יכול להתקיים בהתאמה עם ריבונות מלאה? איני יודע, אך אנו זקוקים לכך כדי לחיות. באזור הזה, במזרח התיכון שמלא במדינות נכשלות, מדינות שהתמוטטו, חשוב מאוד שישראל תהיה הסמכות האחראית על הביטחון אחרת כולם יתמוטטו. הפלסטינים יתמוטטו. לכל אזור שאנו עזבנו מבחינה צבאית, נכנס האסלאם הקיצוני. יצאנו מלבנון ואיראן נכנסה עם חיזבאללה. יצאנו מעזה ואיראן נכנסה עם חמאס. אם נעזוב את הגדה המערבית מבחינה צבאית, או את רוב האזור כפי שאנשים מניחים בתוכניות השלום השונות, או שהחמאס ייכנס, שזה איראן, או שדעאש ייכנס - וזו תהיה קטסטרופה לשלום".



לבסוף נתניהו דיבר על נתיב עוקף פלסטינים, בו - ובעקבות הסכנה שמהווה איראן, מדינות ערביות מתקרבות לישראל ללא קשר להסכם שלום עם רמאללה. 


"אני חושב שיש תקווה חדשה באופק שמעולם לא ראיתי כמותה, והיא אינה קשורה לפלסטינים, היא קשורה לעולם הערבי. עקב הסכנה ההולכת וגוברת מצד איראן, יותר ויותר. הייתי אומר שכמעט כל המדינות הערביות כבר אינן רואות את ישראל כאויבת אלא כבת ברית חיונית בהתנגדות לאיסלאם הקיצוני, ראשית מדעא"ש, וישראל מנעה עשרות התקפות טרור חמורות של דאע"ש, מנענו אותם בעזרת המודיעין המעולה שלנו. זה כולל הפלת מטוסים של חברות תעופה מרכזיות, מנענו את זה. חלקנו את זה עם אמריקה, כמובן, אך עם עשרות מדינות נוספות, ועם הערבים. הדבר הנוסף שהערבים רואים הוא שאנו מאוחדים בניסיון לבלום את המשטר האיסלמי הקיצוני הגדול ביותר, שהוא איראן".



"מתוך הקללה הזאת יצאה ברכה. הברכה היא הקשרים יוצאי הדופן בינינו ואני חושב שבסופו של דבר נוכל אולי להסיט את המצב. איני חושב שזה יקרה כרגע, אך איני שולל שזה עשוי להתרחש.


פעם אמרנו שאם נעשה שלום עם הפלסטינים, זה יביא לנירמול היחסים עם העולם הערבי. אני חושב שזה עשוי לפעול הפוך. נירמול היחסים עם העולם הערבי יוביל לשינוי בתפיסה הפלסטינית".