האם במקום בחירות, נקבל ראש ממשלה חדש? יושב ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) פתח היום (רביעי) במגעים עם בכירים בקואליציה במטרה להקים ממשלה חלופית במקום ללכת לבחירות חדשות בגלל משבר הגיוס. בשיחה עם "מעריב", אישר הרצוג את הדברים, ואף הוסיף כי הוא מעריך שיש היתכנות למהלך, וזאת משום שהשותפות הקואליציוניות לא מעוניינות להקריב את עצמן למענו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.



הרצוג העריך כי אף אחת מהשותפות בקואליציה של נתניהו "לא מוכנה למות עם נתניהו", וכי הדבר מהווה לדעתו בסיס מספיק טוב לבנות תשית להחלפתו של נתניהו בכנסת הנוכחית, במה שהוא כינה כ"ממשלת איחוי לאומי", ובכך להימנע מבחירות. הרצוג, שנמצא בימים אלה בוושינגטון, הוסיף כי להערכתו גם באופוזיציה אין התלהבות להליכה לבחירות.



כזכור, בשבועיים האחרונים, ניצבת הממשלה בפני משבר וזאת בשל סירובה של מפלגת יהדות התורה לתמוך בתקציב 2019 לפני אישורו של חוק גיוס חדש, אשר יאפשר לפטור בני ישיבות משירות בצה"ל. לעומת זאת במפלגת "ישראל ביתנו" ובמפלגת "כולנו" הודיעו כי לא יקבלו תכתיב זה, ושר האוצר, משה כחלון, אף איים כי אם לא יעבור התקציב עד לפסח, הוא יתפטר, מה שיובל לבחירות חדשות, אלא אם תוקם ממשלה חלופית.



נתניהו עצמו טען מוקדם יותר כי אין ברצונו ללכת לבחירות, וכי הוא מצפה מהמפלגות החברות בקואליציה "לרדת מהעצים עליהם טיפסו", אך גורמים אחרים במערכת הפוליטית מאמינים כי בשלב זה לנתניהו יש אינטרס דווקא לפרק את הממשלה בשל עניין אידאולוגי, ובכך להימנע מהליכה לבחירות על רקע כתב אישום אפשרי באחת או יותר מהפרשיות עליהן הוא נחקר בימים אלה.