נשיא ארצות הברית משנה כיוון: לאחר שהבית הלבן הודיע כי המנהיג האמריקאי לא ייפגש עם מקבילו הצפון קוריאני קים ג'ונג און לפני שפיונגיאנג תבצע "צעדים מעשיים", דונלד טראמפ כתב הערב (שבת) בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי הוא מאמין לממשלו של מנהיג המדינה המבודדת. "קוריאה הצפונית לא ביצעה ניסוי טילים מאז ה-28 בנובמבר 2017 והבטיחה לא לעשות זאת במסרים שהעבירה לנו", כתב הנשיא, והוסיף: "אני מאמין שהם יכבדו את ההתחייבות הזו".



כזכור, אמש פרסמה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, הצהרה לפיה, "נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ייפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לפני שפיוניאנג תבצע צעדים מעשיים".



ההודעה פורסמה פחות מיממה לאחר שטראמפ קיבל את הזמנתו של און להיפגש עמו. בשלב זה ארצות הברית לא פירטה מהם הצעדים אותם היא דורשת, אך כבר ארבעה ממשלים, עוד מימי הנשיא ביל קלינטון, דרשו מקוריאה הצפונית לזנוח את תוכנית הנשק הגרעיני של המדינה המבודדת.



ההודעה האמריקאית באה לאחר הקבלה המפתיעה מצדו של הנשיא האמריקאי את ההזמנה המפתיעה לא פחות מצדו של און, וזאת לאחר כמעט שנה של חילופי מהלומות מילוליות שכמעט התדרדרו למלחמה גרעינית.



החשש האמריקאי הוא שקוריאה הצפונית תנצל את ההכנות לפסגה ואת השיחות עם ארה"ב ככלי להקלה על הסנקציות וזאת ללא לוותר באמת על תוכנית הגרעין שלה.