לאחר שח"כ עפר שלח סירב להתייחס לדבריה של העיתונאית עמליה דואק, ששאלה אותו באירוע שבתרבות בנס ציונה האם מפלגת יש עתיד תשב בקואליציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, העניק הבוקר (ראשון) יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תשובה שלילית לשאלה.



"למי שלא הבין ובעיקר למי שהתעקש לא להבין: יש עתיד לא תשב בשום ממשלה שבה לראש הממשלה יש כתב אישום. בשום תנאי", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו.



במהלך האירוע אמר שלח, בתשובה לשאלה, כי "אני לא נכנס לספקולציות. אני לא חושב שזה נכון להגיד את זה, ושאנחנו מחרימים. הדבר הראשון ששואלים אותך בפוליטיקה בישראל, זה את מי את מחרים. התשובה היא: את אף אחד. אנחנו רוצים ממשלה בראשות יאיר לפיד עם המפלגות המרכזיות בישראל".



במחנה הציוני מיהרו להגיב לדבריו של שלח, כשאמרו: "אם למישהו נשאר ספק, יאיר לפיד וחבריו לא יהססו לשבת (שוב) עם נתניהו, גם אם יוגשו נגדו כתבי אישום. מושחתים הם לא שותפים לשום דבר. מי שמתיימר לשאת על נס את המאבק בשחיתות לא יכול להרשות לעצמו סטנדרטים כפולים בנושא. אנחנו מתחייבים להחליף את המושחתים. לא לקבל אותם בזרועות פתוחות".



מלבד זאת, שלח טען במהלך הראיון כי "הדבר היחיד שמניע עכשיו את ראש הממשלה הוא מאבק ההישרדות שלו. הוא תוקף בלי מעצורים מוסדות חיוניים כמו המשטרה ורשויות האכיפה. חקיקה פרועה של חברות קואליציה, שמרגישות שאין בעל בית, מאיימת לפורר את הגיוס לצה"ל, את הסולידריות החברתית וערכי יסוד של המדינה, אבל ראש הממשלה לא עושה דבר, העיקר לשרוד עוד יום. הנזק של ההתנהגות הזו יישאר איתנו הרבה אחרי שנתניהו יילך".



על מסעו של נתניהו לוושינגטון אמר: "מנהיגות מדינית זה לא פוטו אופ ונאומים באייפק. ראש הממשלה מתגאה ביחסיו עם נשיאי ארצות הברית ורוסיה, אבל בינתיים האמריקאים נעדרים מהמזרח התיכון והרוסים מסדרים את סוריה עם איראן וטורקיה, ולא איתנו. התוצאה היא חזית בינינו לבין איראן והשליחים שלה, מגבול ירדן ועד הים, שעלולה להביא למלחמה שאף אחד לא רוצה בה".



ביחס לבחירות המתקרבות הסביר הח"כ מיש עתיד כי "יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא האלטרנטיבה השלטונית בישראל. אנחנו מציגים תכניות ברורות, ואת הנבחרת הטובה ביותר בפוליטיקה הישראלית. זה ניכר בסקרים, וזה מה שיהיה גם בבחירות".