ח"כ יהודה גליק (הליכוד) נענה הבוקר (ראשון) לקריאתה של מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן, על רקע אי עמידת הממשלה בהתחייבותה למסות את מוצרי העישון, והודיע ליו"ר הקואליציה דוד (דודי אמסלם) כי יצביע נגד תקציב המדינה.



ח"כ גליק האשים בדיון את הממשלה, כשאמר כי "אנחנו פה עם ממשלה אימפוטנטית עם דם על הידיים, ולכן צודקת פה יו"ר האגודה למלחמה בסרטן ואני נעניתי לקריאתה. הודעתי ללשכת ראש הממשלה שאני אצביע נגד התקציב, כל עוד הממשלה לא פועלת ולא נוקפת אצבע אחת קטנה נגד העישון".



ביחס למיסוי האייקוס, שעבר פה אחד בוועדה אמר ח"כ גליק כי "המס הזה בלי המס על הגלגול הוא שקר ויוסיף עוד יותר הרג, כי עוד יותר אנשי יעברו לעשן טבק לגלגול".



מיד לאחר הדיון בוועדת הכספים, קיים חבר הכנסת מהליכוד דיון חירום יחד עם הגופים השונים העוסקים במאבק בעישון וביניהם: האגודה למלחמה בסרטן, הקואליציה למניעת עישון, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון, רשת ערים בריאות, המרכז לבריאות לב האישה, ההסתדרות הרפואית, קופת חולים כללית, קבוצת 'מפסיקים לעשן ביחד עכשיו', חוקרים ואנשי שיווק ופרסום על מנת להקים מטה משותף שיצא בקמפיין ציבורי למאבק בעישון.



הוא אמר בדיון בוועדת הכספים כי "ממשלת ישראל התחייבה למסות את מוצרי העישון. הגיע שר אוצר חדש, והחליט שהוא לא רוצה והוא מצפצף על החלטות הממשלה וגם על כל המדינה. התחננו לפניו שימסה את הטבק לגלגול, ואת האיי-קוס, והוא אמר "לא רוצה – אני מחליט. ואז הוגש בג"צ על האיי-קוס, והמצב שנוצר הוא הפוך על הפוך: האייקוס הוא ככל הנראה אולי מופחת סיכון, אבל עדיין מסוכן, ואנחנו הולכים לשם פה מס עליו, שאני תומך בו, אבל אין בו הגיון בלי המס על הטבק לגלגול". 



"לפני שלושה חודשים", לדבריו, "התקיים פה דיון וישב פה יו"ר וועדת הכספים, קראו לו משה גפני והתחייב לדבר עם שר האוצר. עמדת כל המומחים היו שצריך להטיל מס, לאחר מכן התקיים דיון בוועדה למלחמה בנגע הסמים והאלכוהול וכל המומחים, כלכליים ובריאותיים, טענו שצריך להטיל מס על הטבק לגלגול, עומד שר האוצר כנגד כולם, כנגד עשרות מחקרים ברחבי העולם, ואומר: 'לא אכפת לי, לדעתי זה לא טוב".