מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הורתה היום (ראשון) לח"כ ליצמן שלא להסכים למתווה הפשרה בנושא חוק הגיוס, מה שבמידה רבה מגדיל את הסיכוי להליכה לבחירות. הפרשנים הפוליטיים של "החדשות", אמנון אברמוביץ' ועמית סגל, דיברו באולפן וניתחו את המצב הפוליטי כעת. "יש כאן נתון שלפי שעה הוא סמוי מן העין - שהוא הפקטור הביטחוני. כל טענתו של נתניהו לתהילה זה על היותו מר ביטחון, כשאף אחד אחר לא בעל סמכות ביטחונית", אמר אברמוביץ'.



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


"נתניהו בסרטון לאומה אמר 'הם יעסקו בעדי מדינה', 'אני עושה מעשה היסטורי', ימים יגידו כמה זה יעזור. נתניהו יודע על מה הוא מדבר, עכשיו אני אתן לדימיוני לפרוח: לו יתואר בין סוף אפריל ליוני, שפתאום הכוח האיראני בסוריה יותקף ע"י פעולה אמריקנית, או ישראלית, עם קריצה רוסית, זה יהיה התמריץ הכי גדול ללכת לבחירות. כאשר הוא אמר לאזרחי ישראל 'ימים יגידו' מה היה טיב המפגש עם טראמפ, הוא יודע על מה הוא דיבר", הוסיף.




צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



"הסוגיה הבאה היא כמובן החקירות. גם אם הוא הולך לבחירות, מסיבות פרסונליות, הוא מתייעץ עם יועציו, עם מי שנשאר, אם ללכת לבחירות לפני ההחלטה של מנדלבליט, או לא. הוא יוכל להגיד ליועמ"ש - הציבור ידע הכל ועדיין בחר אותי. הסיכון הוא שהממשלה עוברת להיות ממשלת מעבר, לכן הוא לוקח סיכון לא מבוטל", המשיך.



"נתניהו לא שולט כרגע בסדר היום"



"עמית סגל ואנוכי אמרנו אז, ביחד עם עוד תריסר עיתונאים, שהסיבה לבחירות זה חוק "ישראל היום". נתניהו הכחיש ואח"כ שינה את עמדתו, הוא הודה בכך והתגאה בכך. הליכה לבחירות מטעמים אישיים כבר הייתה לנו. לגבי השותפים - ליברמן לא יכול לתת חוק פטור כזה, גם מול הבוחרים הרוסיים שלו, וגם כשהוא שר הביטחון. מצד שני, בחירות מסוכנות לו. אריה דרעי נלחם על חייו ומשה כחלון צריך עוד שנה כדי שהישגיו ייראו לעין".



עמית סגל הוסיף: "כל מי שנגרר לבחירות של חצי שנה מפסיד. נתניהו רוצה בחירות בזק, כי לפי החוק אתה יכול להקדים בחירות עד סוף אוגוסט. אתה צועד לאירוע באמת מדהים מבחינה פסיכולוגית, איש לא רוצה בחירות, או רק 119 לא רוצים בחירות, וכולם צועדים לשם. רה"מ אוהב ללכת לבחירות כשהוא יודע מה קורה, כרגע הוא לא שולט בסדר היום".



"לפני שלוש שנים הלכנו לבחירות וקיבלנו תוצאה חד משמעית, עכשיו אנחנו הולכים לקראת אחת ממערכות הבחירות הדוחות ביותר שנראו כאן. זה יהיה עוד יותר גרוע ממה שדמיינו", סיכם.