שרת המשפטי איילת שקד (הבית היהודי) דיברה הערב (ראשון) בכנס מקור ראשון והמכון הישראלי לדמוקרטיה ואמרה כי "יש ממשלת ימין טובה ומתפקדת. המשבר פתיר". היא טענה כי "גם בליכוד לא רוצים ללכת לבחירות" והגדירה את זה כ"בזבוז של מיליארדים". שקד התייחסה להתבטאותו של אהוד ברק, בסוף השנה שעברה, לפיה "הממשלה הימנית הזו תוביל לסירובי פקודה מצד קצינים בכירים ואנשי שב"כ" והגדירה אותה כ"ממש מטורללת". לדבריה, מדינת ישראל מתחזקת במדד הדמוקרטיה. היא ציינה כי בעת כניסתה למשרד המשפטים, רצתה להכניס שלושה שופטים. "בסוף הצלחתי להכניס שישה", אמרה. 

"לא תומכת במדינה אחת, תומכת בהחלת הריבונות בשטחי C", הסבירה במהלך דבריה, "יש היום מציאות מדינית שונה. טראמפ לא מקובע והוא פתוח". לדבריה, זה הזמן להחיל את החוק ולנרמל את יהודה ושומרון. היא התייחסה לחקירות ראש הממשלה ואמרה כי הוא "מתפקד היטב בכל הישיבות. צריך להיזהר שחקירות לא יהפכו לחיסול פוליטי". היא טענה כי "יש כרסום בחזקת החפות". שקד ציינה כי הגשת כתב אישום תהיה "סיטואציה לא נעימה, נקווה שלא נגיע לזה".

היא ציינה כי המפלגה תמכה בחוק ישראל היום "מפני שהעיתון התעמר בנו". שקד הדגישה: "תמיד חשוך לפני עלות השחר. המשבר יכול להיפתר. אין סיבה להפיל את הממשלה. זו לא בעיה אמיתית". בסיכום דבריה היא אמרה כי אינה שוללת בעתיד התמודדות על ראשות הממשלה.