יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו' ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה כי "מי שזוכר, הסיפור התחיל ביום בהיר אחד, סגן השר ליצמן הודיע שהוא לא יתמוך בתקציב במידה וחוק הגיוס לא יעבור בשלוש קריאות לפני התקציב. זה בא משום מקום, מפה התחילה התחרות. אז יום אחד ליצמן הודיע על האולטימטום בנושא גיוס, אחר כך הודיע שר האוצר שאם לא יהיה תקציב לפני פסח, אז בפסח לא יהיה שר אוצר. שר החינוך אמר שהוא רוצה להיות אך ורק שר הביטחון, ואחר כך התחרט ואמר שהוא מוכן להיות ראש ממשלה".



"יש תסריט אבסורדי כמו של אפרים קישון, שחבר כנסת מש"ס מגיש חוק בנושא גיוס, מגיש אותו למועצת גדולי התורה, שמאשרת אותו, ואחרי זה מביאים ספר טלפונים בתור חוק לוועדת השרים לחקיקה, ואומרים אנחנו נעשה תיקונים לזה אחר כך", המשיך ואמר ליברמן, "זה לא משנה שהיועמ"ש מסתייג מהחוק, האם הוא עומד במבחן בג"ץ. אתם מאשרים עכשיו ספר טלפונים. בסוף, מי שמגיע לוועדת השרים לחקיקה זה שרת המשפטים ועוד מישהו ששולח את הפתק, ועם זה צריך לפתור את אחת הסוגיות המורכבות בחברה הישראלית, גיוס או שירות לאומי לכולם". 


יעקב ליצמן. צילום: פלאש 90


"החוק כפי שהוא הובא, הוא פייק חוק קלאסי", אמר ליברמן, "מבחינתנו, תנסו לדמיין שבממשלת ישראל החליטו לחוקק חוק בתחום המיסוי, אני מניח שאם זה היה חוק כזה, הוא היה מגיע לרשות המיסים ואחר כך לשר האוצר ולוועדת הכספים. אם חוק הגיוס הולך במסלול של חבר כנסת של ש"ס, משם למועצת גדולי התורה ולקבל ספר טלפונים זה אבסורד, כל התיאטרון הזה של היומיים האחרונים זה אבסורד".

"אנחנו שנים טוענים שצריך שיוויון שירות לכולם, גם עבור החרדים וגם הערבים", הבהיר, "כולם יכולים להתנדב ולא חייבים ללכת לצה"ל. אני לא מבין למה הוא לא יכול להיות בבית אבות במשך שלוש שנים. כל הסיפור הזה לא מתקבל על הדעת. אנחנו כולנו, כולל השרה סופה לנדבר, נצביע נגד החוק המוצע. אני מקווה שהוא לא יעבור, אני חושב שהוא פוגע במרקם העדין בתוך החברה הישראלית, ואנחנו לא נסכים להצביע על החוק הזה".

עוד אמר ליברמן כי "האחריות היא של כולנו, אחריות להיות רציניים, ולא להקריב ערכים בתמורה לכיסאות, כי כאן אנשים מקריבים את הערכים הכי בסיסיים. אתמול הייתי בבקו"ם וראיתי את הגיוס של גולני, גבעתי, והחבר'ה הצעירים. אני, לתחושתי, אם אנחנו נצביע עבור החוק כפי שמוצע, זאת תהיה בגידה באותה אנשים צעירים, בהורים שלהם, בגידה בדבר הכי בסיסי. לא יכול להיות שרוב הצעירים רצים על הג'בלאות, ומגינים על ישראל, ואחרת שתהיה פטורה. כפי שאמרתי, אנחנו נתנגד בתוקף כל חמשת חברי הכנסת, כולל השרה, כולנו נגד".

נפתלי בנט בפתח ישיבת סיעת 'הבית היהודי'. צילום: מרק ישראל סלם


"לא השאירו לנו הרבה ברירות", טען ליברמן, "אין תפקיד יותר מעניין מתפקיד שר הביטחון אבל יחד עם זאת אצלנו ערכים מעל הכל ואנחנו כולנו פה כאיש אחד. אני מקווה שאנו לא נגיע לכך וגם איומי פיטורים לא יעצרו אותנו. נצביע נגד החוק. אנו לא נתנדב לעזוב את הממשלה כל עוד זה לא עבר קריאה שנייה ושלישית, נלחם מבפנים. ברגע שהוא יעבור שנייה ושלישית נסיק את המסקנות, אבל אם יפטרו את השרה לנדבר - אתפטר גם אני".

בפתח ישיבת סיעת 'הבית היהודי' אמר שר החינוך ויו"ר המפלגה, נפתלי בנט, כי "זה משבר לא אמיתי זה משבר חלול. יש פה פייק מנהיגות שמתייחסת רק לסקרים. לכן אנו מגבים את מאמצי ראש הממשלה. אני קורא לכל חברי הקואליציה, בואו נהיה מנהיגים נעשה את הדבר הנכון למדינת ישראל ובואו נאפשר לנהל כאן ממשלה לאומית".