על רקע המשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס, שמאיים להוביל להקדמת הבחירות, פרסמו הערב (שני) שתי מהדורות החדשות המרכזיות סקרים עדכניים. בשני הסקרים הליכוד בראשות בנימין נתניהו ממשיך להוביל, אבל ב"החדשות" הוא מגדיל את הפער מול יש עתיד. מי שמפתיעה בסקר של "החדשות" היא אורלי לוי-אבקסיס, שמפלגתה החדשה, שעדיין אין לה שם, מקבלת חמישה מנדטים, אחד יותר מישראל ביתנו, המפלגה אותה עזבה במהלך הקדנציה. 

כאמור, בשני הסקרים הליכוד מוביל. ב"חדשות" מקבלת מפלגת השלטון 30 מנדטים לעומת 29 בחדשות 10. יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 21 כיסאות ב"החדשות" לעומת 24 בחדשות 10 והרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 12 ו-13, המחנה הציוני צונחת ל-11 ו-13 מנדטים, והבית היהודי עולה ל-11 בשני הסקרים. 
 
סקר "החדשות". צילום מסך
סקר "החדשות". צילום מסך
חילופי השלטון במרצ עושים את שלהם והיא עולה לשבעה מנדטים ב"החדשות" ותשעה בחדשות 10. כולנו מאבדת מכוחה ויורדת לחמישה ושישה מנדטים בהתאמה. מפלגתה של אורלי לוי אבקסיס, כאמור, רושמת הישג יפה בסקר של החדשות עם חמישה מנדטים. 
 
תוצאה מפתיעה. אורלי לוי אבקסיס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
תוצאה מפתיעה. אורלי לוי אבקסיס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ישראל ביתנו מקבלת ארבעה מנדטים בסקר אחד ושישה בשני. יהדות התורה שומרת על כוחה פחות או יותר עם שישה מנדטים ב"החדשות" ושבעה בשני ואילו ש"ס, שמצליחה לעבור את אחוז החסימה ומקבלת ארבעה מנדטים בסקר אחד וחמישה בשני. 

אגב, אם נתניהו יקים את הממשלה הבאה על בסיס אותן מפלגות שמשתתפות היום בקואליציה שלו, יהיה לו גוש של בין 61 ל-63 חברי כנסת בלבד, לעומת 66 בכנסת הנוכחית.
 
סקר חדשות עשר. צילום מסך
סקר חדשות עשר. צילום מסך
ב"החדשות" נשאלו הנסקרים גם מי המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. כצפוי, נתניהו שמור על פער עצום ממתחריו עם 36% לעומת 12% בלבד ליאיר לפיד ו-8% לאבי גבאי. 
שאלה נוספת היתה האם אתם בעד או נגד הקדמת הבחירות. רק 30% תמכו בהליכה לקלפי מוקדם מהמועד המקורי, לעומת 54% המתנגדים למהלך.