נתק בין ראש הממשלה לשר הביטחון ליברמן, אחרי שאמש גורמים בליכוד סיפרו כי השניים צפויים להיפגש בשעות הלילה, אך הפגישה לא קרתה. הסיבה הרשמית, ענייני לו"ז. יחד עם זאת, השניים צפויים לשוחח היום (שלישי) טרם תתכנס ישיבת הממשלה כדי לשמוע את הנימוק לערר שהגישה השרה סופה לנדבר על חוק הגיוס של ש"ס.
בשעה 14:00 צפויה השרה לנחות בישראל ושעה לאחר מכן תתקיים ישיבת הממשלה בה תציג השרה את נימוקיה, אם הערר יידחה על ידי הממשלה, אזי הצעת החוק של ש"ס תקבל את תמיכת הממשלה ובשעה 16:00 תובא הצעת החוק לאישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת. על פי דברי יו"ר סיעת יש ביתנו, אביגדור ליברמן, חברי הכנסת של סיעתו לרבות השרה לנדבר יצביעו נגד הצעת החוק. מה שצפוי להוביל לפיטורי של השרה באם יחליט ראש הממשלה לפטרה בעקבות ההצבעה נגד הצעת חוק שקיבלה את תמיכת הממשלה.

ח"כ עפר שלח. צילום: פלאש 90
ח"כ עפר שלח. צילום: פלאש 90


"יש עתיד" קיבלה אישור להעלות הצעת חוק לפיזור הכנסת

בתוך כך, מפלגת יש עתיד קיבלה אישור להעלות הצעת החוק לפיזור הכנסת. ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד אמר לאחר הגשת המכתב ליו"ר הכנסת: "ראש הממשלה, שגרר את המערכת הפוליטית לסחרור רק כדי להתחמק מצרותיו המשפטיות, ממשיך בטענותיו חסרות השחר, ובהן האמירה שהאופוזיציה חוששת מבחירות. לאזרחי המדינה מגיעות בחירות בהקדם, כדי להחליף את השלטון הנוכחי במי שטובת המדינה, ולא ניסיונותיו להיחלץ מכתב אישום, מדריכים את מעשיו".

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה תקף אתמול את שר הביטחון, וטען כי הוא יביא לבחירות: "ליברמן חותר לסופה של ממשלת הימין ולא בפעם הראשונה, אנו נהגנו באחריות ובמשך חודשים רבים אנחנו דורשים את מבוקשנו ולא נענינו. מי שמכפיש ומסית כנגד הציבור החרדי עושה זאת לצרכים אלקטורליים, לא באנו לריב אלא לתקן את החקיקה לאחר פסיקת הבג"ץ".

חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) כבר הודיע אמש שלא יתמוך במהלך, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לא אצביע נגד החוק לפיזור הכנסת. זה לא נכון למדינת ישראל. קורא לחבריי להצטרף אליי ולהצביע נגד".