בדרך לבחירות: שר התחבורה ישראל כץ (ליכוד) אמר הבוקר (שלישי) בראיון בכאן ב כי הוא מקווה "שניתן יהיה למנוע בחירות, אנחנו לא מעוניינים בקיומן". הוא הסביר: "לציבור הישראלי יש אמון נרחב בראש הממשלה, ואני משוכנע שהוא יזכה בתמיכה נרחבת". לטענתו, ראש הממשלה לא מעוניין בקיום בחירות לא הוא ולא המפלגה חוששים מכך. "נקלעים למבוי סתום ברגע שגורמים בקואליציה מציבים אולטימטומים במקום למצוא דרכים משותפות לפעולה", ציין, "הם עשו זאת בהקשר לחוק הגיוס, חוק חשוב ומורכב שיש לו ממדים ערכיים של בטחון המדינה לטווח הארוך. תוך כמה ימים תהיה חקיקה בנושא".
הוא התייחס לדיווחים לפיהן השרה סופה לנדבר (הבית היהודי) צפויה להצביע נגד חוק הגיוס, דבר הפוך ממדיניות הממשלה. "שרים צריכים לכבד את הכללים", אמר, "באיזה צורת ניהול מדינה, שרים מצביעים נגד במצב כזה?". כץ אמר כי "צריך לאפשר לממשלה להמשיך לתפקד ולתת לראש הממשלה גיבוי" וציין: "תוקפים אותי כשאני אומר שיש לי אמון בראש הממשלה".

השר טען כי "הסברה לפיה ראש הממשלה רוצה ללכת לבחירות מוקדמות, כדי לבוא ליועץ המשפטי לממשלה, כשהוא אוחז במנדט הציבורי - היא דברי הבל". לדבריו, אם מישהו ינתח את המצב, הוא יבין שמנדלבליט יקבל החלטות המתבססות על פי החומרים שבידיו. "ישבתי ליד ראש הממשלה בדיון אתמול וראיתי את הפחד במבט של חברי האופוזיציה בזמן הנאום שלו. נראה שמדובר במקרה של 'אופוזיציה בורחת מבשורה'", הסביר, "הם לא מנסים לייצר אלטרנטיבה בפני הציבור, ולכן אנחנו צריכים להסיר את האולטימטומים שהוצבו, שכן יש עוד כשנה וחצי שנותרו לממשלה הזו". הוא סיכם: "צריך לחזור לנורמות תקינות".

יושב ראש המחנה הציוני אבי גבאי אמר בראיון כי "המדינה הצריכה לבחור המצב הנוכחי של נתניהו והחקירות לבין אלטרנטיבה של שינוי גדול". גבאי התייחס לתוצאות הסקרים האחרונים המנבאים למפלגה 11-13 מנדטים ואמר כי "אם מתייחסים לסקרים, אז הילארי קלינטון היתה אמורה להיות נשיאת ארצות הברית". הוא הוסיף: "נבחר במועד בחירות שיהיה נוח לנו, עם ישראל לא יכול להתנהג כל הזמן לפי מה שהכי נכון לבנימין נתניהו".
גבאי טען כי "ראש הממשלה המציא את כל המשבר הזה". הוא ציין: "אני יודע שבמהלך שלושת החודשים הקודמים למערכת בחירות הכל קורה, בפעם הקודמת הרצוג התחיל עם שמונה מנדטים, וסיים עם 24 מנדטים". יושב ראש המחנה הציוני סיכם: "אני הולך להיות ראש הממשלה הבא, הרי לפיד לא יוכל להרכיב את הממשלה, בסוף זה או אנחנו או נתניהו".