משחק ההאשמות: שרת המשפטים, איילת שקד, האשימה היום (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ביצירת משבר מדומה, שיוביל למהלכים שמזכירים את אלה שהובילו להפלת ממשלת שמיר ב-92', ולעליית ממשלתו של רבין לאחר מכן. השרה כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "מדובר במשבר מדומה. ראש הממשלה, להפיל ממשלת ימין על כלום ושום דבר זו תהיה טעות היסטורית דומה בממדיה להפלת ממשלת שמיר ב92'".



שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס גם הוא למשבר ואמר כי בידי נתניהו הכלים למנוע את הבחירות, וכי התנגדותו לחוק הגיוס המוצע לא באה על רקע "שנאת חרדים", אלא  בשל צורכי הצבא. "אם רוצים למנוע בחירות זה הכי פשוט - ואם לא רוצים זה גם הכי פשוט. לראש הממשלה יש את כל הכלים לא לפטר את השרה לנדבר. אי אפשר לצפות מישראל ביתנו שתתמוך בהצעת החוק הזאת. כולנו נצביע נגד. אם ראש הממשלה לא רוצה בחירות - הוא יכול לא לפטר את השרה לנדבר, יש לכך תקדימים. הבחירות הן דבר לא נכון עבור המדינה ועבור ישראל ביתנו".



ליברמן הוסיף כי "ישראל ביתנו בשנתיים האחרונות לא יזמה שום הצעת חוק בנושא דת ומדינה. הקפדנו שבהסכם קואליציוני יהיה סעיף של הצעת חוק בנושא דת הומדינה מחייבת הסכמה של כל הזיעות. המפלגות החרדיות מנסות לפרות את הסטטוס קוו בצורה סדרתית. תפקידנו הוא לשמור על הסטטוס קוו. אני חושב שחברי לקואליציה טועים שהם נותנים יד להפרה הבוטה שלו. על הסקרים: לא מתרגש מסקרים. הסקר הכי טוב הוא בקלפי. לפי הסקרים הרצוג הוא ראש הממשלה. כשרצית בבחירות ב-99' היה מותר לפרסם סקר יום לפני הבחירות וקבעו שאנחנו לא נעבור את אחוז החסימה. גם הפעם יהיה בסדר".



"נתניהו והליכוד נהנים מרייטינג גבוה"



במקביל, גם בליכוד גוברת ההערכה שבליכוד גוברת הערכה שנתניהו החליט ללכת למהלך של בחירות בזק, אך במפלגה דוחים את ההאשמות כאילו ראש הממשלה אחראי למשבר. גורם בכיר במפלגה אמר למעריב אונליין כי "הליכוד לא יצר את המשבר ואינו אחראי לו. נתניהו והליכוד נהנים מרייטינג מאוד גבוהה בדעת הקהל". 



הגורם הוסיף כי "הבחירות הבאות יוקדמו בכל מקרה - כי זאת דרכה של הפוליטיקה הישראלית ולכן אם הדילמה של הליכוד היא בחירות עכשיו או בחירות בעוד שנה אז אין דילמה - עדיף בחירות עכשיו לכן ההנחה היא שהולכים לבחירות", עוד הוא אמר כי "המטרה היא בחירות בזק בתוך 90 יום, בשבוע האחרון של חודש יוני", והזכיר כי אתמול נצפתה שרת התרבות והספורט מירי רגב שולחת הודעה בווטסאפ לאחת מעוזרותיה "בטלי את המלון ברומא, יש בחירות.

הערר של סופה לנדבר צפוי להידחות, אם תפוטר - סלולה הדרך לבחירות



בתוך כך תתכנס היום בשעה 15:30 ועדת השרים לחקיקה, בראשות שרת המשפטים איילת שקד, לדון בערר שהגישה שרת העליה והקליטה סופה לנדבר נגד אישור חוק הגיוס. אם הערר ידחה, כצפוי, יובא חוק הגיוס של ח"כ יואב בן צור (ש"ס) להצבעה במליאת הכנסת בשעה 16:00, ואם לנדבר תתנגד לחוק בכנסת, ראש הממשלה יצטרך להחליט האם לפטרה מהממשלה, ובכך לסלול את הדרך לבחירות.



כזכור, המערכת הפוליטית נמצאת בשבועות האחרונות במתח ובתזזית בשל משבר קואליציוני בעקבות חוק הגיוס החדש אותו מנסות המפלגות החרדיות להעביר, ומפלגת ישראל ביתנו מתנגדת אליו. עם זאת, רבים במערכת הפוליטית טוענים כי נתניהו למעשה מעוניין במשבר ואף בהקדמת הבחירות, וזאת בשל מצבו בסקרים ובחדרי החקירות.



על פי אותם הגורמים, ראש הממשלה מעוניין להקדים את הבחירות כך שיתקיימו בחודש יוני הקרוב, לפני שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יוכל להגיש את מסקנותיו בקשר לחקירות המתנהלות מול נתניהו ומשפחתו על קשריו עם בעלי הון ועם ראשי התקשורת בישראל, כאשר על פי החשד פעל רה"מ לטובתם בתמורה לסיקור חיובי באמצעי התקשורת שלהם ומימון אורח חייו.