על פי הסקר שפורסם בחברת 'החדשות' אמש הקרע בקואליציה אינו פוגע בכוחו של נתניהו בעוד שח"כ אורלי לוי אבקסיס, עם מפלגתה החדשה שעוד אין לה שם, זוכה ליותר מנדטים מהמפלגה ממנה היא פרשה (ישראל ביתנו). חברת הכנסת הגיבה הבוקר (שלישי) לסקרים המחמיאים, ואמרה לניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "אני תשע שנים בכנסת ומשתדלת להביא את הקול הצלול של אלו שחשים שגנבו להם את הקול ועומדת כנגד המפלגות שגנבו את השיח הישן".



לדברי לוי אבקסיס את תוצאות הסקרים היא כבר הרגישה בשטח. "עוד לא התחלנו בקמפיין ועוד לא הצגנו את הרשימה, שתכלול אנשים גדולים שעשו משהו עבור המדינה שלהם, וכבר זכינו לאהדת הקהל. קובי אוז לא נמצא ברשימה שלנו אך הוא תומך בנו מרחוק".

על העובדה שעקפה את ביתה הפוליטי הקודם, מפלגת ישראל ביתנו, בסקרים, אמרה חברת הכנסת, כי "ישראל ביתנו כבר לא חלק מהשיקולים שלי מהרגע שפרשתי מהמפלגה הזו. אני לא מסתכלת על העבר אלא מסתכלת קדימה לעתיד".

כשנשאלה האם היא חוששת מתהליך השחיקה שחוו השר משה כחלון ומשה בוגי יעלון: "אני לא שחקן חדש במערכת ולכן אני לא חוששת מנפילה. אני מסתובבת בציבור שמתחנן לקבל משהו חדש ואחר, הציבור רואה ויודע להעריך את זה. אני גדלתי בבית ימני, אך ימיו של בגין אינם הימים של היום. הליכוד עשה שגיאה כשלקח ימינה מדי".

על החקירות נגד ראש הממשלה אמרה לוי אבקסיס כי הציבור יקבע באופן דמוקרטי את עתיד הליכוד כפי שרשויות החוק יקבעו לגבי עתידו של בנימין נתניהו. "איש מאיתנו לא חושב שמנדלבליט מנסה להפיל שלטון ימין, הוא ימליץ על כתב אישום אם הוא יהיה בטוח שיש לראיות משקל בבית המשפט".

לסיום טענה: "אנחנו רוצים לזכות באמון הציבור ונמשיך לדון בנושאים החשובים לו, לשם כך הקמנו מפלגה חדשה".

עריכה: איתמר זיגלמן