לאחר הפשרה בנושא חוק הגיוס, אשר מנעה את פירוק הקואליציה והליכה לבחירות, הכחיש הבוקר (רביעי) שר הביטחון אביגדור ליברמן בגלי צה"ל את הטענות לפיהן הוא היה מתואם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך המשבר. לדבריו, "אלו שטויות במיץ עגבניות, הדברים לא היו מעולם". שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה: "אף אחד לא מעוניין בבחירות, כולל הציבור". 



לדברי ליברמן, "אפשר היה להסכים כבר לפני שבוע על אותו מתווה לחוק שהצענו מלכתחילה. בסופו של דבר, ראש הממשלה עשה הכל כדי שהקואליציה תמשיך לתפקד. עדיף מאוחר מאשר אף פעם, ואני שמח בשביל הממשלה הזו ובשביל כל המפלגות. אני רוצה לפרגן לראשי כל הסיעות, שהבינו שזה המתווה היחידי האפשרי, אפשר לברך על המוגמר".



הוא הסביר כי "היו פה הרבה גורמים שהובילו את המגעים, חלק באופן פומבי וחלק באופן פחות פומבי. אני מפרגן גם לשרת המשפטים איילת שקד, שעושה עבודה טובה. אפשר היה לחסוך את כל העצבים, אבל בקואליציה כמו בקואליציה יש מפלגות עם תפיסות עולם שונות, ולכן יש לחפש את העמק השווה. מה שחשוב כרגע הוא שאפשר להתמקד בבעיות הביטחון. צריך לזכור שהמלחמה העיקרית היא לא בן היהודים בכנסת, אלא מול האויבים שפזורים לאורך הגבולות שלנו".



כשנשאל על הטענה לפיה הוא היה מתואם עם נתניהו לאורך כל המשבר, אמר: "אם אני אתחיל לאסוף את על הדברים שאמרו עליי מאז שהגעתי לפוליטיקה הישראלית אפשר יהיה לבנות את הכביש הכי ארוך במדינת ישראל. זה פשוט שטויות במיץ עגבניות, דברים שלא היו מעולם. לאנשים לפעמים קשה לפרגן ולהכיר בכך שגם האמת היא האופציה. אני יכול להגיד בצורה הכי כנה שהיינו שקופים ושיחקנו את המשחק הכי פתוח שאפשר, והעיקר התוצאה. בסוף, מבחן התוצאה קובע".



"לא רציתי לכופף אף אחד", המשיך. "כשאתה נכנס לכיפופים אין זמן לסיעה. כולנו זקוקים לשקט, להתמקד בתחומי האחריות שלנו וכל השאר כבר מאחורינו".



איילת שקד עם סגן השר יעקב ליצמן. "זה היה משבר מדומה". צילום: מרק ישראל סלם
איילת שקד עם סגן השר יעקב ליצמן. "זה היה משבר מדומה". צילום: מרק ישראל סלם



בהתייחס לסקר חברת החדשות, שבו קיבלה ישראל ביתנו ארבעה מנדטים בלבד, אמר: "אם הייתי מתייחס לסקרים של הבחירות הקודמות, אז הרצוג היה ראש הממשלה ואני לא הייתי עובר את אחוז החסימה. אני רואה את הסקרים וצוחק, ובסוף צוחק מי שצוחק אחרון".



מלבד זאת, שר הביטחון סירב להתייחס לניסיון החיסול של ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה: "זה לא תפקידנו. מי שנושא שם באחריות הביטחונית זה חמאס. לא חסרים לנו אתגרים משלנו. נשאיר את הטיפול בסוגיה הזו להם".



שקד: "כפי שאמרתי - מדובר היה במשבר מדומה"



השרה איילת שקד, מהגורמים המרכזיים שהביאו לפתירת המשבר, אמרה בגל"צ כי "אמרתי כבר שזה משבר מדומה ושזה פתיר. היו מספר פתרונות, וזה שהגענו אליו הוא מצוין. אין באמת שום פער מהותי ואמיתי בחשיבה ובדרכים להגביל את כמות החרדים שמתגייסים. זה ברור שאף אחד לא מעוניין בבחירות, וגם הציבור לא מעוניין בהם".



בהתייחס לחשש של מפלגתה מתוצאות הסקרים האחרונים, הסבירה שקד כי "סקרים הם נכונים לאותו יום, כשנכנסים לבחירות אי אפשר לדעת איך אתה יוצא מהם. לסקרים האלה אין משמעות לגבי עוד שלושה חודשים. מה שעזר לכולנו למנוע את הבחירות זה השותפות האמיתית בין מפלגות הקואליציה".



לדבריה, "קורים באמת דברים משמעותיים בקדנציה הזו ואנחנו שמחים לעבוד ביחד. אני לא חושבת שיהיו בחירות בשנה הקרובה, יש לנו הזדמנות להמשיך תהליכים שכבר התחלנו. ממשלה צריכה ארבע שנים כדי להתניע מהלכים גדולים בכל אחד מהמשרדים".



בהתייחס לדבריו של יו"ר מפלגתה, השר נפתלי בנט, שהתחייב לא לפרוש מהממשלה עד להחלטה סופית בנוגע לכתב אישום נגד רה"מ, אמרה: "הוא אמר את זה עשרות פעמים וגם אני אמרתי זאת. יועמ"ש מקבל את ההחלטה תמיד לאחר שימוע. אני חושבת שלא צריך לנסות להדיח פוליטיקאים בגלל חקירות. יש הרבה פוליטיקאים בעבר שנפתחו נגדם חקירות, שבסוף נסגרו, כך שהמעשה הדמוקרטי הוא לחכות להחלטת היועמ"ש".