במשטרה ובלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוקדים בימים אלו על תיאום מועד נוסף לחקירה באזהרה של ראש הממשלה בפרשת בזק המכונה פרשת 4000. כפי שפרסמנו במעריב בסוף השבוע , ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה וברשות לניירות ערך (ני"ע), מבקשים לעמת את ראש הממשלה עם עדותו של עד המדינה השני בפרשה ניר חפץ שלמרות שסיים את תקופת מעצר הבית שהושת אליו, כבר בשלישי השבוע ממשיך למסור עדות מפורטת ופוקד את משרדי היאל"כ החל משעות הבוקר.
 
במשטרה ביקשו לקיים את החקירה מיד עם שובו של נתניהו מוושינגטון אולם, הסערה שפרצה סביב מה שנדמה היה כמשבר קואליציוני, הובילו את החוקרים לגלות התחשבות מוסרית ולאפשר לנתניהו להמשיך ולנהל ללא הפרעה את ענייני המדינה ולהמתין לרגע שבו יחזור השקט למקומו. ראש הממשלה הצליח למנוע את ההליכה לבחירות מוקדמות , ועתה עומדים בפניו עניינים לא פשוטים בכלל , הקשורים לעדות שמסר חפץ כאמור.
 
ביאל"כ מבקשים לקיים את החקירה השנייה בה יטיחו בראש הממשלה גם קטעים מתמליל ההקלטה שהעביר עד המדינה בפרשה עוד לפני הפסח , ולכן עושים מאמצים למצוא תאריך ראוי בלוח הזמנים הצפוף של ראש הממשלה. במקביל תזומן לחקירה במשרדי הלהב בלוד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שגם היא תעומת מול עדותו של חפץ, האיש הקרוב ביותר אליה במשך שלוש שנים.
 

בתגובה לפרטים נמסר מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה ."איזו הפתעה! פחות מיממה אחרי שראש הממשלה נתניהו פתר בהצלחה את המשבר הקואליציוני, מתפרסמת בתקשורת עוד הדלפה מהחקירות, כדי לוודא שהנושא לא ירד מהכותרות אפילו יממה אחת".

נבהיר כי חפץ הצליח לחזק משמעותית בגרסתו את התשתית הראייתית כנגד ראש הממשלה ולא בכדי כפי שציינו דרש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להקשיב לקטעים מהקלטת שהעביר חפץ, לפני שאישר את החתימה על הסכם עד מדינה מטיב כפי שדאג עבורו פרקליטו החדש עו"ד אילן סופר. יחד עם זאת ביאל"כ בראשותו של תנ"צ אלי אסייג, ממשיכים באיסוף ראיות ובחינת מידע רב שהצטבר במסגרת החקירה האמורה שהתנהלה ברשות לני"ע.

על פי גורמים ברשויות האכיפה. "זו לא תהיה ככל הנראה החקירה האחרונה בפרשה אבל יש כאן לא מעט דברים בעדותו של חפץ שחובה לבחון מול גרסתם של בני הזוג נתניהו כל אחד בנפרד כמובן. התיק הזה כפי שחשבנו הוא אולי הבעייתי ביותר עבור נתניהו שכן בפירוש יש כאן חשד לסיוע והטבות מפליגות שניתנו למיזוג בזק ולאחר מכן סיקור אוהד לראש הממשלה ובני משפחתו. התיק עוד לא סגור אבל הוא בהחלט מבוסס באופן לא מבוטל".

בינתיים סיים את תקופת מעצר הבית גם שאול אלוביץ מבעלי השליטה בבזק וגם הוא יצטרך להתעמת מול עדותו של עד המדינה חפץ ככל הנראה לאחר שהחוקרים יקבלו את גרסתו של ראש הממשלה בהקשר לאותה עדות.