אחרי מרתון דיונים שנמשך למעלה מיממה, הכנסת אישרה הלילה (חמישי), סמוך לשעה 1:30 בלילה, את תקציב המדינה לשנת 2019. הוא אושר ברוב של 62 תומכים, מול 54 מתנגדים. הסך הכולל של התקציב יעמוד על 479.6 מיליארד שקלים, גידול של 4.3% לעומת תקציב 2018 וגידול של 24.9% ביחס לתקציב 2015. בנוסף, הצמיחה החזויה ל- 2019 תעמוד על 3.1%. 



המשא ומתן האינטנסיבי בימים האחרונים גבה מספר קורבנות בליכוד - פרט לראש הממשלה שסובל מדלקת גרון וחום, גם השר יריב לוין יושב ראש הקואליציה דודי אמסלם ועליזה בראשי מזכירת הליכוד נדבקו באותה מחלה. נתניהו נעדר מההצבעה. 


למרות הצהרותיו הקודמות, כי יתנגד לתקציב, חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד), תמך בהחלטה. הוא הסביר בשיחה עם "מעריב אונליין" מה גרם לו לשנות את דעתו: "היתה לי עכשיו שיחה מראש הממשלה, שהתחייב בפניי לשבת איתי ביום ראשון ולהתגייס אישית לקדם את נושא בעיית עישון הסיגריות במדינה, וביקש שאצביע בעד". הוא הוסיף - "נתניהו אמר כי הוא נותן את מילתו בעניין". 


עם זאת, חבר הכנסת אורן חזן נמנע מלהצביע. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התחייבתי כי אם לא תיפתרנה במלואן סוגיות קצבאות הנכות והשוואת שכר השוטרים והסוהרים לשכרם של אנשי הקבע לא אצביע בעד תקציב 2019. אדוני רה"מ אתה התחייבת! אני התחייבתי! אנחנו בליכוד התחייבנו! התחייבויות לציבור עלינו לקיים! אנא, עמוד בהתחייבויות והחזר את הנכים, השוטרים והסוהרים לתקציב".



מאוחר יותר הוא הסביר בשיחה עם "מעריב אונליין" מה הוביל אותו להחליט כך. "כשאני מבטיח אני מקיים - התחייבתי לא להצביע כמו שכתוב בציוץ", אמר, "למרות שזו מחאה, כי התקציב עדין יעבור - הם צריכים לדעת שהבטחות מקיימים".


"במקום בחירות הערב אנחנו מביאים בשורות", אמר שר האוצר, משה כחלון בדברים שנשא לפני תחילת ההצבעה, לראשונה מאז פתרון משבר הגיוס. "לאחר חצי שנה קשה ומייגעת של כולם, אני שמח להציג היום את תקציב המדינה. לפני שבוע, אמרתי שבמידה ותקציב המדינה לא יעבור עד ליל הסדר, אאלץ לעזוב את תפקיד שר אוצר. הערב אני שמח לומר שבליל הסדר אשאר בתפקיד ונמשיך לשרת את עם ישראל". 


"גם באופוזיציה וגם בקואליציה מבינים שזה התקציב הטוב ביותר שניתן היה להעביר", הוסיף, "יש בו תוספות מדהימות בנושאים האזרחיים. האופוזיציה צודקת, זה אף פעם לא מספיק. העברנו את התקציב מראש כדי לשדר יציבות של המשק, הכלכלה והממשלה. שמעתי את חבריי מהאופוזיציה, אבל אם עם ישראל יחכה לרפורמות שלכם אז הכל ישאר רק דיבורים".
עוד אמר כי "הנתונים הכלכליים המצוינים שאנחנו רואים בדו"ח הOECD וקרן המטבע העולמי מוכיחים שכלכלה חופשית עם רגישות חברתית יכולה לעבוד ומניבה תוצאות. התקציב הזה שייך לכל אזרחי ישראל: הוא לא שייך רק למצביעי מפלגת כולנו, הוא לא שייך רק למצביעי הקואליציה או רק למצביעי האופוזיציה, הוא לא שייך רק למי שנולד עם כסף, הוא לא שייך רק למי שאדוק יותר או אדוק פחות, ותיק יותר בארץ או פחות. תקציב המדינה שייך לכולם".
התקציב משקף את הערכים החברתיים שאנחנו באים איתם ואת סדרי העדיפויות הלאומיים של ישראל. זו תפיסת העולם שאני הנחלתי בתקציב המדינה הראשון שהעברנו ב-2015 ואותה תפיסת עולם בתקציב 2019 עמדתי על כך שהתקציב יעבור כי מי שפוגע בתקציב המדינה פוגע במדינת ישראל. אם לא היינו מעבירים את תקציב 2019 עכשיו רפורמות שהיו מתוכננות ל-2018 לא היו מאושרות".

"בשבוע האחרון קיבלנו מאות פניות מאזרחים מודאגים", סיים, "זוגות צעירים ששאלו מה יקרה עם מחיר למשתכן, יבואנים שואלים על ביטול המכסים ומשפחות ששואלות על סבסוד הצהרונים. אני שמח שבמקום בחירות אנחנו מביאים לאזרחי ישראל בשורות. אנחנו מביאים היום הצעת תקציב לשנת תקציב חמישית. זאת כלכלה שמשדרת יציבות, שמשדרת עוצמה ומי כמוכם יודע כמה חשוב לכלכלה לשדר יציבות. אני מודה לראש הממשלה על שיתוף הפעולה ומאחל לו החלמה מהירה.  אני קורא לכל חברי הכנסת לתמוך בתקציב המדינה". לאחר שסיים את דבריו החלה ההצבעה על סעיפי התקציב השונים לשנת 2019, שתימשך עד השעות הקטנות של הלילה".