נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה כי הוא המציא חלק מהדברים שאמר לראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, במהלך פגישתם, כך דווח הבוקר (חמישי) בוושינגטון פוסט. לפי הדיווח, המנהיג האמריקאי טען במהלך הפגישה כי קיים גרעון בסחר עם קנדה, מבלי לדעת אם זה נכון.



העיתון, שהשיג הקלטה קולית של נאום גיוס הכספים של הנשיא, פרסם קטעים ממנה, בה נשמע טראמפ כשהוא אומר: "הוא בחור נחמד, נראה טוב. הוא נכנס ואמר לי שאין גרעון במסחר עם קנדה. אמרתי לו 'לא נכון ג'סטין', ואפילו לא ידעתי.. לא היה לי מושג אם זה נכון, רק אמרתי לו 'אתה טועה'".



בהמשך, כך נטען, אמר הנשיא: "הוא המשיך להתעקש ואמר 'לא, אין לנו גרעון מסחרי', ואני השבתי: 'ובכן, במקרה הזה אני מרגיש קצת אחרת ג'סטין'". לפי הוושינגטון פוסט, בכירים בארה"ב אמרו שלמדינה יש עודף מסחרי עם קנדה. הבית הלבן לא הגיב לידיעה.



בשבוע שעבר הודיע טראמפ, במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן, כי הוא החליט להטיל מכס של 25% על ייבוא אלומיניום ושל 10% על ייבוא פלדה למדינתו, זאת על אף הלחץ הרב שהופעל עליו בנושא על ידי בכירים באיחוד האירופי, שביקשו ממנו לא לעשות זאת.



עם זאת, הוא נסוג מן ההתחייבויות הקודמות שלו, והסכים להוציא מרשימת המדינות שעל ייבוא מהן יוטל המכס. במסגרת זו, קנדה הוצאה מהרשימה, כמו גם מדינות נוספות, בהן אוסטרליה ומקסיקו.