ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט האשים את ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון בממשלתו, אהוד ברק, בטרפוד עסקת שבויים שהייתה מביאה לשחרורו של החייל גלעד שליט. העסקה יצאה לפועל במהלך כהונת ממשלת נתניהו באוקטובר 2011, ובמסגרתה שוחררו 1,027 אסירים ועצירים ביטחוניים שהיו כלואים בישראל תמורת חייל צה"ל השבוי. 
אהוד אולמרט - ריאיון ראשון

"ממש לקראת סיום כהונתי, בימים האחרונים ממש, הגיעו אלינו ידיעות שיש בחמאס החלטה לנצל את הימים שנותרו כדי לסגור עסקה של גלעד שליט", סיפר אולמרט בראיון שהעניק לגיל ריבה בערוץ 12. "אז אנחנו החלטנו שאני שולח משלחת לניהול מו"מ בקהיר. ראש השב"כ דאז, יובל דיסקין, לא האמין לפני כן באפשרות של עסקה, ובמקרה הזה הוא אמר יש סיכוי".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף: "באותם ימים היה אוהל מחאה של משפחת שליט ושל כל מיני תומכים שעלו לרגל לתמוך במשפחה. ואז, ביום הקובע, כשדיסקין נמצא בקהיר, אהוד ברק הולך לאוהל של משפחת שליט. כתוצאה מכך, מישהו משירות הביטחון מתקשר אליי, ואומר לי: 'הלך עלינו, לא תהיה עסקה'. אני שואל אותו למה, והוא אומר יש לי ידיעה אבסולוטית שהם אמרו: 'אם ברק הגיע לאוהל ישראל חשופה ללחצים אנחנו נתעקש ולא נעשה את העסקה'".
גלעד שליט בשבי. צילום: הרשתות הערביות
גלעד שליט בשבי. צילום: הרשתות הערביות


גיל ריבה שאל את אולמרט: "הוא (ברק) טרפד את העסקה הזו?". אולמרט השיב: "אני מאשים אותו בהתנהלות בלתי אחראית ומופקרת שגרמה לסיכול העסקה, ואשר כתוצאה ממנה אחרי שנתיים שחררנו לחמאס כמעט 1,100 מהרוצחים הכי מתועבים שלנו, אני מעולם לא הייתי עושה את העסקה הזו". הראיון המלא ישודר ביום שבת הקרוב בשעה 21:15 בערוץ קשת 12.

כזכור, ברק תקף הבוקר את אולמרט בעקבות טענות שהעלה כלפיו באוטוביוגרפיה שקטעים ממנה פורסמו ב"ידיעות אחרונות". ברק כינה את מנהיג מפלגת קדימה לשעבר "שקרן מועד עם תעודות" ו"נוכל מוכר". אולמרט טען בראיון כי ברק "התחנן" בפניו שיצרפו למפלגת קדימה לקראת בחירות 2006.