עידו נתניהו, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התארח הבוקר (שבת) בשבתרבות בבאר שבע, ובראיון נדיר התייחס לפרשות השונות בהן חשוד אחיו, ראש ממשלת ישראל. ד"ר נתניהו תקף את התנהלות רשויות החוק סביבן. האח נשאל עד כמה הוא מפחד שמורשת נתניהו תקושר רק לשחיתות וסיגרים והשיב: "אני שומע את המלצות המשטרה, נגיד בפרשת המתנות, ממציאים שמות מפוצצים, ושואל מה כביכול התמורה שביבי נתן תמורת שוחד כביכול של סיגרים, ואז נטען שהוא ניסה לעזור למילצ'ן לקבל ויזה לארה"ב"".



הוא המשיך ותקף: "למה מילצ'ן לא קיבל ויזה? כי הוא עשה פעילויות למען מדינת ישראל. מה היו אומרים על ראש ממשלה שלא היה עוזר לו לקבל ויזה? ולמה שמעון פרס פעל כפי שנטען באותה צורה? מחפשים פה דברים מתחת לאדמה כדי להראות שהיה כאן שוחד. דבר שני זה חוק מילצ'ן, חוק שכנסת ישראל העבירה. לחשוב שמה שמצאו בסוף זה את הדברים האלה, זה אבסורד. אתה יכול לעשות כל דבר ולמצוא כל דבר על כל שר ועל כל איש ציבור, כשיש לך מטרה מסוימת".





כשנשאל עידו נתניהו האם הוא מסוגל לדמיין את אחיו מאחורי סורג ובריח השיב: "בוא נמשיך הלאה, באמת. אני בטוח שבשמאל ישמחו לראות אותו בכלא, אחרים לא".

ד"ר עידו נתניהו. צילום: דוברות עיריית ב"ש
ד"ר עידו נתניהו. צילום: דוברות עיריית ב"ש


אחיו של ראש הממשלה נשאל על כך שהמשטרה אומרת שרה"מ ורעייתו הם מושחתים ומשחיתים והשיב: "ראש הממשלה עובד לפחות 17 שעות ביממה רצוף, למען רווחת המדינה והאזרחים, כדי להדוף סכנות למדינה. לטעון שהוא עושה זאת כדי לקבל סיגרים זה אבסורד מוחלט. לא מאשימים אותו בקבלת מתנות וסיגרים, הרי הם אומרים 'קיבלת סיגרים כי אחרי זה קיבלת טובת הנאה". 
 
הוא הוסיף: "שוחחתי עם רה"מ פעם אחרונה לפני כשבוע וחצי, הוא מסוגל להמשיך כי הוא יודע שהוא לא עשה שום דבר רע, יש לו כוחות בלתי רגילים, אני הייתי נשבר כבר מזמן". 

נתניהו האח טען לאכיפה סלקטיבית של רשויות החוק: "לא חוקרים פוליטיקאים אחרים שהצביעו בעד 'חוק ישראל היום' וקיבלו עיתונות מפנקת. כל הנושא של חקירות נגד פוליטיקאים הוא בעייתי מאוד. בניגוד למקרה של אולמרט, ברור שהמשטרה מחפשת את הפשע, פה יש ממש חיפוש אחר הפשע". נתניהו תקף בחריפות את התנהלות המשטרה וטען כי היא מסכנת את הדמוקרטיה: "זה דבר נורא, יש כאן סכנה לדמוקרטיה. שמענו עכשיו שעד המדינה נגד השר בניזרי התוודה שהכל היה בלוף והוא עשה זאת בגלל לחץ כבד של המשטרה, והרב ישב בכלא שנים רבות בגלל עדות שקר, זה דבר נורא".