שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התראיין הערב (שבת) למגזין סוף השבוע אצל דנה ויס, והאשים את יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בניסיון להביא לעימות בין ישראל לחמאס. בתשובה לשאלה האם על הציבור הישראלי להתרגל למציאות של פיגועים, ענה שר הביטחון כי "יש פה שורה של אירועים שעלולים להביא למתיחות", תוך שהוא מתייחס למספר ימי ציון קרובים כמו "הפגנת המיליון" המתוכננת ברצועת עזה, "יום הנכבה" והעברת השגרירות האמריקאית לירושלים".



עם זאת, הבהיר ליברמן, המצוקה הפלסטינית מנוצלת על ידי הרשות הפלסטינית במטרה להביא למלחמה חדשה ברצועת עזה. "מה שאנחנו רואים, זה ניסיון של אבו מאזן לדרדר את חמאס לעימות עם ישראל. כל מי שעקב אחרי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית מבין שאבו מאזן מנצל את ניסיון החיסול של ראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה, כדי להפסיק את המימון לרצועת עזה - גם בנושאים הומניטריים, כמו חשמל, שירותי בריאות או מים", בשאלה איך ישראל מגיבה לניסיון של אבו מאזן, הודה שר הביטחון ש"המצב מורכב ומסובך". שר הביטחון הוסיף כי במערכת הביטחון נוקטים בצעדים בנושא, אך לא פירט.



אורלי לוי-אבקסיס, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אורלי לוי-אבקסיס, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בהמשך התייחס ליברמן לפיגוע שאירע אמש, בו נרצחו קצין וחייל סמוך למבוא דותן שבאזור ג'נין על ידי מחבל מהכפר ברטעה, והטיל את האחריות לאירוע על הרשות הפלסטינית. "בנוגע לפיגוע" אמר שר הביטחון, "המחבל היה חשוף להסתה 24 שעות ביממה, כולל כלי תקשורת פלסטינים רשמיים. הוא יודע שמשפחתו תקבל קצבה, יש פה מערכת תומכת ואני מוביל חקיקה לקזז כל כספי הטרור מהרש"פ ואני מקווה שהקבינט יאשר גם עונש מוות למחבלים. אנחנו לא צמאי דם ולא רוצים להרוג בסיטונות, אבל רוצח שמחייך בבית משפט, צריך לדעת. כמו שאומרים שהריסת בתים מרתיעה", אמר ליברמן. 



לבסוף התייחס שר הביטחון למציאות הפוליטית, לסקרים הלא מחמיאים ובעיקר לעלייתה של הח"כית הפורשת ממפלגתו, אורלי לוי אבקסיס, שעל פי הסקרים האחרונים אף עוקפת עם מפלגתה החדשה את מפלגת "ישראל ביתנו". ליברמן הביע את חוסר אמונו בסקרים ואמר: "לפי הסקרים בוז'י ראש ממשלת ישראל, קלינטון נשיאה ואני לא בכנסת. אני מאחל לאורלי  לוי הצלחה, היא לא הביאה לנו קולות ולא לוקחת קולות מאיתנו. לא סילקתי אותה מהממשלה, היא פרשה אחרי שלא קיבלה תפקיד שר".