דבריו של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, לפיהם "שופטי בג"ץ שותפים לרצח הבא של חיילים", עוררו היום (ראשון) תגובות סוערות במערכת הפוליטית. יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תקף את יוגב בציוץ שהעלה וטען כי מפלגתו צריכה להשעותו: "הבית היהודי צריך להשעות מיד את מוטי יוגב מועדת החוץ והביטחון בעקבות דבריו על בג״ץ. זו הסתה נגד שלטון החוק שלא ניתן לעבור עליה בשתיקה".

יוגב לא נשאר חייב וצייץ ללפיד בתגובה: "מר ביטחון, כתב גלי צה"ל בדימוס יאיר לפיד המופיע מידי פעם בוועדת חוץ וביטחון, הערתך נשקלת "ברצינות".  בהגנתך על מערכת המשפט, אתה פוגע בהגנה על חיילי צה"ל. תדע כל אם עבריה שלא לבחור בך".



גם ח"כ ציפי לבני תקפה בחריפות את יוגב: "הממשלה שוב מציגה פופוליזם והסתה במקום ממלכתיות וביטחון, כשיוגב בסך הכל משקף אותה ואת דרכה. בג"ץ הוא השכפ"ץ של חיילי צה"ל ומפקדיו, התשובה לתביעות חסרות שחר וקנטרניות של ה-BDS, מהווה נכס אסטרטגי אמיתי ומעמודי התווך ששומרים על ישראל מקום בטוח, ערכי ומוערך. צריך הנהגה, שבמקום פופוליזם, תדע לשמור על ההרתעה הישראלית, על שלטון החוק, גורמי אכיפת החוק ותפעל לפי שקולי ביטחון עניינים". 

יוגב התראיין היום לתכניתו של מנדי ריזל ברדיו 101.5FM ותקף בחריפות את בג"ץ, זאת על רקע דרישתו של יוגב כי בתי מחבלים ייהרסו, ביניהם הבית של המחסל שביצע את הפיגוע הקטלני סמוך ליישוב מבוא דותן בערב שבת. "לא להיתלות בתירוץ שבג"ץ לא מאפשר. לשים את בג"ץ בצד ב-72 שעות. לא להתחשב בדעתו שמסרסת", אמר יוגב. "בג"ץ הוא זה ששותף לירידת ההרתעה של חיילי צה"ל ומדינת ישראל, לכך שגם הרצח הבא - לא עלינו, שלא יבוא - משום שאיננו מאפשר את אותו הריסת בית". 
"טווח של 72 שעות הוא טווח שמספיק כדי לברר האם יש קשר כלשהו בין המשפחה, הורים אחים ואחרים. בג"ץ הוא סוג של לה-לה-לנד, שחי שלא במדינת ישראל", הוסיף יוגב. "השופטים הנמצאים בו וגם הנשיאה שנמצאת בו צריכים לדעת את מקומם. בג"ץ צריך לעשות תשובה גדולה ולתקן את עצמו ולא להתערב בהחלטות ביטחוניות ומדיניות, זה לא מקומו, זו לא סמכותו, ועל ממשלת ישראל לקחת את ההגה לידיה". 


כזכור, באוקטובר 2015 תקף יוגב בחריפות את בית המשפט העליון, עקב החלטתו לעכב הריסת בתי מחבלים. יוגב קרא אז לשופט עוזי פוגלמן "לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת". "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים", אמר אז ח"כ יוגב.
 

לפני כן עורר הח"כ סערה דומה לאחר שתקף את בג"ץ, בעקבות החלטתו לדחות ערעור נגד הריסת בתי מריבה בבית אל, ואמר: "על בג"ץ צריך להרים כף של טרקטור D9  ואנו כמערכת מחוקקת נדאג לרסן את השלטון המשפטי במדינה, את הזנב שמקשקש בכלב".