בשל מחלתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נדחתה חקירתו שתוכננה למחר, והיא תתקיים, נכון לעתה, בסוף השבוע. ביחידה הארצית למניעת פגיעה (יאל"כ) בלהב 433 בראשותו של תנ"צ אלי אסייג, בשיתוף הרשות לניירות ערך (ני"ע), עומדים על כך שהחקירה תסתיים בימים הקרובים, וזאת כדי לעמת את ראש הממשלה עם עדותו של ניר חפץ, וזאת בטרם יחלפו ימים רבים מדי מאז הסתיימו תקופות מעצר הבית של חפץ ושל שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בחברת בזק. נציין כי במשטרה מתכוונים לחקור באזהרה גם את אלוביץ', אולם חקירה זאת תסתיים אחרי חקירתו של ראש הממשלה, אז ניתן יהיה לעמת אותו מול גרסתו של נתניהו.



כזכור, החקירה הקודמת של בני הזוג התרחשה בתחילת החודש. נתניהו נחקר במעונו באזהרה בפעם הראשונה בתיק בזק (פרשה 4000). במקביל, במשרדי להב 433 בלוד נחקרה רעייתו שרה על הידוע לה באותה פרשה ועל קשריה עם איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ'. במקביל לחקירות הזוג נתניהו צוות נוסף חקר את אלוביץ' ואת ניר חפץ, יועץ התקשורת ומקורבו של נתניהו, ועימת אותם עם התשובות של בני הזוג נתניהו. 



בתחילת החודש פורסם ב"מעריב־סופהשבוע" כי צוות החקירה צפוי לבקש מראש הממשלה לתאם מועד חקירה נוסף, שבו מתוכנן לעמת אותו עם פילבר. על פי הערכה, ראש הממשלה לא יסכים להשתתף בעימות, כפי שהתנגד לעימות עם עד המדינה ארי הרו בפרשת המתנות (1000) ובפרשת נתניהו־מוזס (2000). לא מן הנמנע כי לאור התשובות שיתקבלו היום מבני הזוג נתניהו, יבקשו החוקרים ביום ראשון להאריך שוב את מעצרם של אלוביץ' ושל חפץ.



את החקירה מלווה מראשיתה עו"ד יהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה, הכפופה במקביל לפרקליטות מחוז תל אביב למיסוי וכלכלה - תחת שרביטה של עו"ד ליאת בן ארי, מנהלת המחלקה - וכן לרשות לני"ע, כגוף נפרד בתוך הרשות. תירוש חשפה השבוע בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב עלא מסרואה כי אלוביץ' חשוד בקבלת שוחד בכמיליארד שקל תמורת סיקור אוהד של משפחת נתניהו באתר וואלה.