לאחר שח”כ מוטי יוגב (הבית היהודי) התבטא אתמול בחריפות נגד מערכת המשפט בראיון לרדיו דרום ואמר כי “בג”ץ הוא עמוד הטבח ולא עמוד התווך. בגלל שהוא לא מאפשר הרתעה, חיילים ממשיכים להיהרג”, התנצל יוגב על האמירה. "מדובר בביטוי לא מוצלח", ציין בראיון לגל"צ, "הביטוי ׳עמוד הטבח׳ נאמר כמשחק מילים לא מוצלח ואני מתנצל עליו. והוא נאמר כתגובה לביטוי של ח"כ מייקל אורן שטען כי בית המשפט הוא עמוד התווך".



עוד לפני כן, תקף שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין את חבר הכנסת ואמר לגל"צ כי "הוא כבר התמחה בהסתה. זו בושה, להגיד שבית המשפט העליון הוא עמוד הטבח? זו היהדות שהוא למד? פשוט פופוליזם מהסוג הגרוע ביותר, שימצא עץ אחר לטפס עליו. מי שצריך לעשות תשובה זה הוא".



"זו בושה". השופט בדימוס רובינשטיין. צילום: עדי כהן צדק



יוגב הגיב לדבריו ואמר: "אני חושב שרובינשטיין הוא זה שצריך לעשות תשובה על השנים שהוא כיהן בביהמ"ש. לגופם של דברים, אותם אני אומר מנסיון ביטחוני רב שנים, מקצועיות ואחריות לחיי אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, דברים אותם ביטא גם יצחק רבין באמירתו :"בלי בג"צ ובלי בצלם", דברים אותם חושב רוב העם.בכדי להרתיע מחבל 'בודד', יש לממש צעדים שיצרו אצלו עכבות במקום תמריצים. על בית המשפט העליון לא להתערב במדיניות הביטחון ובהוראות הפתיחה באש של חיילינו, יש לנו את הצבא המוסרי בעולם. על בג"צ לא להתערב, ולאפשר הריסת בתי מחבלים באופן מרתיע תוך 72 שעות, לאפשר גירוש מחבלים ובני משפחותיהם ממקומם ובוודאי שלא להורות למערכת הביטחון להשיב גופות מחבלים רוצחים לקבורה".



חבר הכנסת הוסיף: "מערכת הביטחון עושה עבודה נהדרת אבל המערכת שצריכה להשלים כרגל מסיימת עושה צחוק מהעבודה. מערכת המשפט מחייבת להשיב גופות מחבלים או מסרבת להגלות מפגעים. האם אתם נלחמים לטובת מדינת ישראל?!"


ח”כ יוגב, שכבר קרא בעבר להרוס עם דחפור די־9 את בניין בית המשפט העליון, תקף אתמול ואמר כי “בג”ץ הוא זה ששותף לירידת ההרתעה של חיילי צה”ל ומדינת ישראל, לכך שגם הרצח הבא - לא עלינו שלא יבוא - משום שאיננו מאפשר את אותה הריסת בית של המחבל. טווח של 72 שעות הוא טווח שמספיק כדי לברר אם יש קשר כלשהו בין מחבל לבין המשפחה, הורים אחים ואחרים. השופטים הנמצאים בו וגם הנשיאה שנמצאת בו צריכים לדעת את מקומם. בג”ץ צריך לעשות תשובה גדולה ולתקן את עצמו ושלא להתערב בהחלטות ביטחוניות ומדיניות, זה לא מקומו, זו לא סמכותו, ועל ממשלת ישראל לקחת את ההגה לידיה”.



יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, אמר בתגובה כי הבית היהודי צריך להשעות מיד את יוגב מועדת החוץ והביטחון בעקבות דבריו על בג״ץ. “זו הסתה נגד שלטון החוק שלא ניתן לעבור עליה בשתיקה”, הוסיף לפיד.



ח”כ איילת נחמיאס־ורבין (המחנה הציוני) הגדירה את יוגב “איש מסוכן מחרחר ריב ומדון, שנאה והסתה”, והוסיפה: “הוא עולה עם די־9 על הבית של כולנו במטרה להרוס ולהחריב. אנחנו עלולים להגיע למצב של פגיעה בנפש בשופטי בית המשפט בגלל הטירוף שאליו גוררים אותנו אנשים מסוכנים כמוהו”.