המתקפה של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נגד שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, אותו כינה "בן כלב", לא עברה בשקט במערכת הפוליטית בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ההשתלחות של אבו מאזן בשגריר ארה״ב, דיוויד פרידמן, אומרת הכל. פעם ראשונה מזה עשרות שנים שהממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים והוא אומר להם: עד כאן. כנראה שההלם מן האמת גורם להם לאבד את העשתונות".


ואילו, יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אף הגיב בחריפות גדולה יותר: "דברי אבו מאזן על השגריר פרידמן הם חרפה ראויה לכל גינוי אפשרי. אני קורא לכל הקהילה הבינלאומית ובראשה המדינות התורמות לרשות הפלסטינית לגנות בכל תוקף את הדברים ולבחון סנקציות אם לא יחזור בו".


את דברים נגד פרידמן אמר אבו מאזן בכנס שערך ברמאללה בתגובה לביקורת שהטיח השגריר ברשות הפלסטינית, לאחר שהיא נמנעה מגינוי סדרת הפיגועים שאירעה בימים האחרונים, בהם נרצחו שלושה ישראלים, שני החיילים נתנאל קהלני וזיו דאוס ז"ל בפיגוע דריסה סמוך ליישוב מבוא דותן, ועדיאל קולמן בפיגוע דקירה בעיר העתיקה.



בנאום שאל אבו מאזן, בהתייחסו לדבריו של פרידמן שיצא להגנת המתנחלים: "ארצות הברית נתנה לגיטימציה להתנחלויות, כך עשו גם בכירים אמריקאים ובראשם השגריר שלהם בתל אביב. דיוויד פרידמן אמר 'הם בונים על האדמות שלהם'. יא בן כלב, הם בונים על האדמות שלהם? הוא בעצמו מתנחל ומשפחתו מתנחלת", אמר אבו מאזן.



השגריר פרידמן ענה לאבו מאזן במהלך נאום שנשא בוועידה למלחמה באנטישמיות שנערך מאוחר יותר ואמר: "הבוקר הבחנתי בכך שלמרות ששלושה ישראלים נרצחו בסוף השבוע, שני חיילים ואזרח, שמתי לב ששלושה יהודים נרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים והרשות שתקה. ציינתי את זה ללא פרשנות, ואבו מאזן קרא לי בן כלב. אנטישמיות או שיח פוליטי? אני לא אקבע, אשאיר זאת לכם".



אחרי ששפך את חמתו על השגריר האמריקאי, פנה אבו מאזן לתקוף את ארגון חמאס והאשים את הארגון באחריות לניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה. בנאומו אמר אבו מאזן כי "אנחנו יודעים כי החמאס עומד מאחורי ניסיון החיסול והוא מי שניסה לבצע אותו", אמר יושב הראש במהלך דיון עם ראשי ארגון הפתח. ״התוצאה של המשא ומתן לפיוס עם חמאס היא ניסיון התנקשות, ולו זה היה מצליח, זה היה אסון כל העם שלנו והיה מוביל למלחמת אזרחים״, אמר אבו מאזן והודיע על הטלת סנקציות לאומיות, משפטיות וכלכליות על חמאס ״בשל סירובו לסיים את הפיוס״.