"חוק ההקלטות" חוזר, הפעם בגרסה שונה פרי יוזמתם של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם. הצעת החוק מבקשת לקבוע שהקלטה בסתר של עובדי ציבור, נבחרי ציבור או בני משפחותיהם על ידי עובדי שירות המדינה היא עבירה משמעתית, שעונשה יכול לכלול פיטורין משירות המדינה על פי חוק שירות המדינה, ואף מתן פיצויים ללא הוכחת נזק גם לאחר סיום עבודת מקליט השיחה.



התיקון המוצע יחול על כלל עובדי המדינה, בהם נהגים, מאבטחים ויועצים, הבוחרים להקליט בסתר אדם אחר לכל צורך שהוא, שאינו לשם חשיפת שחיתות, תיעוד דבר עבירה פלילית או פגיעה בזכויות עובדים.



בדברי ההסבר להצעה נכתב כי דברי הסבר נכתב כי "לנבחרי ציבור אין פרטיות. הם, ולעתים בני משפחותיהם, מלווים ביועצים, מאבטחים ונהגים. המעט שניתן לעשות הוא לדאוג שכאשר הם מבקשים לעצמם רגעים של פרטיות, הם יידעו שלא ניתן להקליט את שיחותיהם הפרטיות ולעשות בהן שימוש לרעה על מנת לפגוע בהם".





כזכור רק לאחרונה הגיש אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה תלונה במשטרת ירושלים נגד הנהג שהועסק ע"י המשרד ושהקליט בסתר את יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, במהלך בילוי לילי עם חברים. על פי התלונה במשטרה, באגף הביטחון חושדים שהנהג ״מחזיק בחומרים מסווגים שלא כדין״.



התלונה באה בעקבות פרסום הקלטות מביכות של בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, בהן הוא משוחח עם אורי מימון, בנו של איש העסקים קובי מימון במהלך בילוי משותף במועדונים מפוקפקים בתל אביב. בין היתר, מתבדח נתניהו ואומר למימון את המשפט: "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר ואתה מתווכח איתי על 400 שקל". מטעמה של משפחת נתניהו נמסר: "יחשוב כל הורה שצפה בכתבה איך היה מגיב לו כל אמירת סרק של ילדיו הייתה הופכת לכותרת ראשית בערוץ 2".



משפחת נתניהו מסרה אז בתגובה לפרסום: "יחשוב כל הורה שצפה בכתבה איך היה מגיב לו כל אמירת סרק של ילדיו הייתה הופכת לכותרת ראשית בערוץ 2, כל יציאה מהבית מושא לתחקיר וכל שיחה יעד להקלטת סתר. רדיפה, שפיכות דמים ושיימינג – – כל האמצעים כשרים בעיניכם לפגוע בממשלת הליכוד בראשות נתניהו, גם במחיר פגיעה חסרת מעצורים בבני משפחתו. אינכם בוחלים אפילו בשימוש בהקלטת סתר שנערכה באופן מגמתי ושנעשתה באופן מביש ובלתי חוקי ע"י נהג במשרד רה"מ.



יו"ר הקואליציה הקודם, ח"כ דוד ביטן, הודיע בעבר על כוונתו לקדם "חוק הקלטות" שיאסור על הקלטת אדם ללא ידיעתו גם אם מדובר בשיחה בין שניים ולא בהקלטה של צד שלישי אולם בסופו של דבר המהלך, שנתקל בהתנגדות גדולה גם של מועצת העיתונות, לא יצא לפועל.