הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף בני גנץ, התייחס הבוקר (שלישי) לאפשרות של התמודדות שלו בבחירות הבאות. "אני שוקל ברצינות להתמודד בבחירות", אמר גנץ בכנס "המרחב הכפרי" שהתקיים במכללת ספיר להשקת תכנית ייחודית ללימודי הנושא. "אם ללכת או לא, זאת השאלה, ולא לאיזה צד להצטרף".



גנץ התייחס גם לחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, והדגיש כי "אם ביבי ייבחר שוב ולא יואשם, הוא ראוי להיות ראש ממשלה". לדבריו, "אני ראיתי את ראש הממשלה עובד מקרוב. זה התפקיד הכי קשה במדינה. זה להיות מוטרד 24/7. מאוד קל לעמוד בצד ולחבוט במי שעושה את השליחות".


 


אין זו הפעם הראשונה שהרמטכ"ל לשעבר מתייחס לאפשרות שעתידו בפוליטיקה. בינואר אמר גנץ כי אינו יודע אם יצטרף לפוליטיקה, אבל אם כן, זה יקרה בקרוב. "אני לא שולל את הכניסה לפוליטיקה. הייתה לי פסגת חיים לא קטנה שקוראים לה רמטכ"ל. אם אני ארצה ללכת לפוליטיקה זה לא כדי לסדר לי תיק, חליפה, משרד או אוטו אלא זה בהחלט מהמקום שאכפת לי. אני שוקל את הדברים וימים יגידו", הוסיף גנץ. במהלך הצ'אט הוא השיב לשאלות שהופנו אליו על ידי קהל הגולשים והתייחס לסוגיות המסעירות בימים אלה את הציבור בארץ, כמו הנחיית שר הביטחון ליברמן להחרים את המשורר יהונתן גפן בגלצ,חוק המרכולים, גיוס בנות, גרוש מסתננים ועוד.

שבוע לפני כן אמר: "
שירתתי את מדינת ישראל 38 שנה וגם כעת אני משקיע יותר ממחצית מזמני לכך. החברה הישראלית היא חברה שאני מוכן למסור לה את חיי. ימים יגידו באיזו סיטואציה. זה לא נראה לי אקטואלי נכון לעכשיו אך אני שוקל ברצינות. אני לא יכול שלא לשקול את זה. אני מבין את הצרכים של מדינת ישראל - הצבאיים והמדיניים ולכן אני לא יכול לפסול את האופציה".