אחרי שהמשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס נדחה לכנס הקיץ, שר בליכוד אומר היום (שלישי) ל"מעריב-אונליין" כי נתניהו לא זנח את רעיון הקדמת הבחירות ודבריו של שר האוצר כחלון ב"החדשות", לפיהם ראש הממשלה לא יוכל להמשיך לכהן אם יוגש נגדו כתב אישום, עשו את שלהם. "לדעתי אחרי מה שכחלון אמר, נתניהו ייכנס עוד פעם לסטרס בחירות", אומר השר שבעבר נחשב מקורב לנתניהו. "הוא מבין שאם כחלון אומר את זה תהיה לו בעיה להקים ממשלה ואולי משפטית תהיה לו בעיה להתמודד בכלל. מה הוא צריך את זה? עדיף להכריז על בחירות כמה שיותר מהר". 

על פי אותו שר, המסקנה הזאת כבר מחלחלת בקרב שאר שרי הממשלה והליכוד בפרט, והסיבה להכרזה על בחירות תהיה זהה. "אני צופה בחודש יוני הכרזה על בחירות במסווה של משבר סביב התכנים של חוק הגיוס, קרוב לפתיחת כנס הקיץ. וכמו בפעם שעברה זה יהיה בדחיפה של נתניהו לגמרי".  על פי אותו גורם, במשבר האחרון, מפלגות מרצ ויש עתיד הגיעו להסכמה עם ראש הממשלה על הקדמת הבחירות ליוני, אך המחנה הציוני והרשימה המשותפת התנגדו כל אחת מסיבותיה שלה. 

"כחלון הכניס אותו לסטרס". נתניהו. צילום: AFP
"כחלון הכניס אותו לסטרס". נתניהו. צילום: AFP
 
"התירוץ של הרשימה המשותפת היה חודש הרמדאן, והעובדה כי יהיה לה קשה לנהל קמפיין במקביל, הפעם אין להם תירוץ. נתניהו יציג את הצורך ללכת לבחירות בגלל המהות ולא על לוח זמנים דחוק", הוסיף הבכיר. 
 
יחד עם זאת, השר מציין כי למרות החקירות התמיכה בנתניהו בשטח הליכודי והלא ליכודי גדלה. "בחיים לא שמעתי אהדה כזאת לנתניהו. זה פשוט מטורף", אמר. ההסבר שלו לכך הוא הרצון של האזרחים להתמרד נגד שלטונות החוק. "האנשים באופן מחאתי נגד שלטון החוק. בדרך כלל בבחירות יש מפלגת מחאה, הפעם תהיה מחאה בעד נתניהו. הוא עוד יגיע ל-40 ו-50 מנדטים. אני לא צוחק".