במשרד החוץ מזהירים כי אם לא תקוצר הבירוקרטיה, העברת השגרירות האמריקאית לירושלים בחודש מאי הקרוב תתעכב. המעבר של השגרירות עומד תחת סימן שאלה מאחר ובשבועות האחרונים ביקרו בישראל מספר גורמים מטעם מחלקת המדינה האמריקאית בהם הבהירו כי במלון דיפלומט, אליו אמורה לעבור השגרירות, יש לבצע שינויים על מנת שהמקום יתאים מבחינה ביטחונית, כך לפי דיווח שהובא הערב (שלישי) בחברת החדשות. 
בין היתר, ביקשו האמריקאים להקים חומה אטומה בגובה של שלושה מטרים במקום ודרשו שינויים ביטחוניים נוספים. על פי הפרסום, במשרד החוץ גילו שכל הדרישות אינן תואמות את תוכנית המתאר המקורית.
מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם כתב לשר האוצר כחלון: "הליך בקשה לתיקון תכנית המתאר הקיימת צפוי לארוך זמן רב, ולא יאפשר את השלמת העבודות במועד שנקבע למעבר השגרירות בחודש מאי. מבלי שתושלמנה עבודות אלה, לא יעמוד המתחם בדרישות המחייבות של מחלקת המדינה עבור השגרירות האמריקאית".

SCMF30-1180318140700 by מעריב אונליין on Scribd


בתוך כך, דיון סוער התקיים אתמול בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, בגורלם של 450 עולים-קשישים המתגוררים זה שנים במלון "דיפלומט" בירושלים, שנמכר לשגרירות ארה"ב. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) הדגיש כי "מנכ"ל משרד הקליטה הבטיח בדיון הקודם, לפני כשלושה חודשים, כי יעדכן מראש את הוועדה והעירייה על מציאת דיור חילופי לעולים. אי אפשר להשאיר אותם במתח, דאגה וחשש מה יהיה עתידם ולהיכן הם יועברו".
 
לדברי יוזמת הדיון, ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), "מדובר ב-450 עולים מבוגרים, שמתגוררים במלון מזה שנים רבות ושנקשרו לעבודה, בילויים וחברים באזור כבר עשרות שנים. המלון כבר נמכר לממשלת ארה"ב, וכנראה מיועד לבניין השגרירות, והדיירים חיים באי-ודאות, חשש, ערפול וחוסר-ביטחון. על משרד הקליטה להציע דיור חילופי לעולים אלו".