"ימי חשבון הנפש שלנו נגמרו כי אנו הולכים והולכות לנצח. זה אומר עשרה מנדטים למרצ. זה אומר לחזור למרכז המפה הפוליטית. אנו נהיה בממשלה או שננהיג את האופוזיציה. לא נהיה עוד מפלגת שולים", כך הכריזה הערב (שלישי) ח"כ תמר זנזברג, בכנס סיכום הקמפיין שלה לראשות מרצ לקראת הפריימריז ביום חמישי.

בכינוס שנערך בתל אביב בהשתתפות מאות מתומכיה וכל חברי הכנסת של הסיעה, ובהם יו"ר הסיעה אילן גילאון, אמרה זנדברג כי "בקמפיין התברר עד כמה חשוב לבוחרים ולבוחרות של מרצ לחזור לעמדת השפעה. עברו כמעט 18 שנה מאז שהיינו בממשלה ומאז שהייתה ממשלת שמאל. מרצ תשב בממשלת שמאל שתחליף את ממשלת הימין-מתנחלים שאנו רואים היום".

"

לא מתנצלת. תמר זנדברג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
לא מתנצלת. תמר זנדברג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אנו לא מחפשים מחמאות מהימין ומכותבי טורים טהרנים. אנו לא מבקשים להיות נחמדים אלא משמעותיים. להשפיע. הציבור שלנו רוצה שישמעו את הקול שלו והמדינה צריכה אותנו", הוסיפה. "אני יודעת איך עושים את זה. פוליטיקה זה המקצוע שבו בחרתי. אני לא חתול בשק. אני יודעת לאן אני הולכת ומי השותפים. הימין חוגג על זה שנסעתי למוקטעה. אני אסע לכל מקום שצריך על מנת לסיים את הכיבוש ולקדם את השלום", הוסיפה לקול תשואות הנוכחים.

"יש לנו עוד 36 שעות  לפתיחת הקלפיות וזה רגע האמת. מכאן זאת רק ההתחלה. אח שלי לימד אותי שלא צועקים יש לפני הגול. עכשיו אנו צריכים להיות הכי במתח. הערב, מחר, מחרתיים", אמרה לקראת הפריימריז שיערכו ביום חמישי. "אני אוהבת את מרצ, היא לא סידור עבודה. אני יודעת שהמפלגה צריכה ניעור רציני. הפסקנו להיות חדשניים. יש נושאים שלמים שנמצאו אצלנו עד עכשיו בשולים וגם ההרכב האנושי שלנו צריך להיות מגוון יותר ואני מתחייבת שכך אהיה", הבטיחה.

לקולות הביקורת שבאו מתוך מחנה השמאל ומתוך מרצ אמרה: "שמעתי גישה שמאוד מטרידה אותי. אני לא מרגישה צורך להתנצל. מרצ היא לא בועה מנותקת. מי שאומר את זה מתחנף לשונאים שלנו ולרודפים שלנו מהימין".

לדבריה "תומכי מרצ הם האנשים הפוליטיים והמעורבים ביותר במדינה. זאת הפטריוטיות שלנו. סיום הכיבוש זה הפטריוטיות שלנו. איכות הסביבה זאת אהבת הארץ שלנו. פמיניזם זאת אהבת האדם שלנו. אנו פשוט לא מוכנים לקבל על עצמנו את כל עוולות הליכוד והימין".

במהלך נאומה טענה כי מצביעי מרצ מתגייסים לצה"ל בשיעור יותר גבוה ממצביעי הבית היהודי. ח"כ זנדברג גם באה חשבון עם מפלגת העבודה על שלדבריה לא התחייבו להקדים את הבחירות למועד הקרוב ביותר, במהלך המשבר האחרון. "מרצ תמכה בהקדמת הבחירות למועד הקרוב ביותר האפשרי. ראינו את העבודה והמחנה הציוני מועלים בתפקידם כשהגישו על מגש של כסף לנתניהו וממשלתו המושחתת את המשכך כהונתם".

" לא חשוב מתי יהיו הבחירות אני מתחיבת להגיע עם רשימה אטרקטיבית וסדר יום ברור", אמרה. "מרצ תחזור להיות מפלגה שמתמודדת על משרד המשפטים ומחזקת את שלטון החוק, מתמודדת על משרד החינוך.  ומסלקת את ההדתה".

לפניה נשא דברים בן זוגה אורי זכי שאמר כי "תמי ואני לא זוג רגיל. אנו זוג שנשבענו מילדות לתיקון עולם" וכן העיתונאית מרב בטיטו שהגיעה כדי להביע בה את תמיכתה. ביום חמישי  יערכו כאמור הפריימריז על ראשות מרצ כשהקרב העיקרי יתנהל בין ח"כ זנדברג לבין מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, אבי בוסקילה. הקלפיות ברחבי הארץ תפתחנה החל מהשעה 12:00 בצהרי יום חמישי, 22.3, להצבעה ממוחשבת שתימשך עד השעה 22:00.

 31,680 מתפקדי מרצ בעלי זכות הצבעה רשאים לבחור, בכל קלפי, באחד מארבעת המתמודדים: אבי בוסקילה, אופיר פז, דוד קשני או תמר זנדברג.