שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה היום (רביעי) במהלך הרצאה במרכז האקדמי פרס ברחובות כי חששה להיכנס לתפקיד שרת המשפטים לאחר הבחירות האחרונות. "ליברמן החליט ללכת לאופוזיציה", סיפרה, "נתניהו נתן את משרד הדתות לש"ס ובנט החליט שבלי תיק המשפטים אנחנו לא נכנסים לממשלה. אני פחדתי. אנשים הפחידו אותי שאם אכנס וארצה לשנות ולמנות אנשים אחרים - יחסלו אותי בתוך כמה חודשים. למרות שפחדתי החלטתי שזו הזדמנות אדירה ושאעשה את זה". 

"כמובן שהיום אני חושבת שזה קשקוש", המשיכה, "לא תופרים תיקים לפוליטיקאים. לפחות לא היום. יכול להיות שלפני 15 שנה המצב היה אחרת. היום אני מכירה את ראשי המערכת וזה בוודאי לא יקרה. הייתה לי הזדמנות ולמרות שחששתי והוזהרתי החלטתי לנצל את ההזדמנות, למרות הפחד. שלוש שנים אני בתפקיד. אני מרוצה, זה משרד מרתק. המשרד הוא משרד מטה וחולש כמעט על כל התחומים בהם הממשלה פועלת".

"אני יושבת גם בקבינט מדיני בטחוני", אמרה עוד, "אישה יחידה בחדר לפעמים עם 40 גברים. הייתי שמחה אם היו יותר, אבל אני לא מרגישה הבדל הפליה או מחסום. השרים ברובם חברים טובים ועובדים טוב יחד ואני נהנית". 
"המצב במזרח התיכון מורכב", אמרה שקד, "בלבנון ובסוריה יש כרגע שינוי אסטרטגי בשני מובנים: חיזבאללה בעקבות הנסיגה מלבנון בתחילת שנות ה-2000 הלך והתחמש והיום יש לו מעל למאה אלף טילים מכוונים לעבר ישראל ומתחילים גם במאמץ של טילים מדויקים. סוריה כידוע נשענת על רוסיה ואיראן. איראן מתחילה לחדור לסוריה ובעצם להקים בסיס קדמי צמוד לישראל. אלה שני אתגרים גדולים להתעסק בהם".

איילת שקד ואסתר חיות. צילום: אבשלום ששוני

 

בנוגע לנושא הפלסטיני אמרה שקד כי "מדינת ישראל נסוגה עד הסניטימטר האחרון מרצועת עזה. על רצועת עזה השתלט ארגון טרור שמאמלל שם בעיקר את אזרחיו, לוקח את הכסף שאפשר היה להשקיע בהם ומשקיע במנהרות ובטילים. כך שמי שחושב שנכון לבצע או התנתקות או הקמת מדינה פלסטינית באיזור יהודה ושומרון אני אומרת - עשו את הניסוי הזה והוא נכשל ואני לא מתכוונת לעשותו במרכז הארץ". 
"מה כן?", המשיכה, "כדי שיהיו להם זכויות כמוך וכמוני, להחיל את החוק הישראלי על שטחיי c/ יש שם כ-450,000 ישראלים, כ-120,000 פלסטינים. לתת להם אזרחות ושיהיו שווי זכויות. בשטחיי A ו-B תהיה קונפדרציה יחד עם עזה' אולי בעתיד עם ירדן שם יש גם רוב פלסטיני. יותר בטוח ונכון עבורנו. זה לא מושלם כמובן. היום המצב של תושבי יהודה ושומרון שבשליטה אזרחית פלסטינית ובשליטה ביטחונית ישראלית יותר טוב מהמצב של תושבי עזה. הם לא היו רוצים להתחלף איתם".
שקד גילתה כי "בגלל העבודה שלי יש לי שני ילדים. אני מניחה שלולא כזו עבודה תובענית הייתי רוצה יותר. משלמים מחיר יקר. אבל הילדים שלי מאושרים
ואני בלי נקיפות מצפון. יום בשבוע אני בארבע. אני משתדלת להשכיב אותם לישון וגם יש לי בעל תומך".