ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לדחות את פרסום "עסקת המאה" למועד לא ידוע, כך לפי מקורות דיפלומטים מערביים שצוטטו הבוקר (חמישי) ב"אל חיאת" הרואה אור בלונדון. המקורות טענו כי "הצוות האמריקאי, שמחפש להציג מתווה שיהיה מקובל על שני הצדדים, מעוניין להמתין ולבצע בדיקות נוספות לפני הפרסום הסופי".



הם הסבירו כי "לא ניתן לכפות את התוכנית על הפלסטינים. המטרה היא שהתוכנית תאומץ על ידי שני הצדדים, בנוסף לתמיכה בה מצד מדינות ערביות נוספות".



גורמים פלסטינים אמרו לכלי התקשורת כי עמדתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, המסרב לראות בארה"ב כמתווך בין הפלסטינים לישראלים, גרמה לאמריקאים להחליט על הדחייה המדוברת. "הצהרתו של טראמפ הביאה לכישלון תוכניתו בטרם הכריז עליה", אמר בכיר פלסטיני.



אבו מאזן עם א-סיסי והמלך עבדאללה. "האמריקאים רוצים לערב מדינות ערביות נוספות". צילום: רויטרס
אבו מאזן עם א-סיסי והמלך עבדאללה. "האמריקאים רוצים לערב מדינות ערביות נוספות". צילום: רויטרס



לדבריו, "אם טראמפ לא היה מכריז על ירושלים כבירת ישראל, היה קשה לפלסטינים לסרב לחזור לשולחן המשא ומתן על בסיס תוכניתו לשלום. אך אחרי ההצהרה לא נוכל לחזור לשיחות, ובלי השתתפות שלנו התוכנית לא תצא לפועל".



הוא הוסיף כי "האמריקאים מהמרים ומנסים להביא לערב את המדינות הערביות על מנת שייצגו את הפלסטינים, אך הם לא מצאו אף מדינה שתסכים לעשות זאת, ולכן הכניסו את תוכניותיהם למגירות".