חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) יצאה הבוקר בקריאה חריגה למאבק המוני למען שחרור הנערה הפלסטינית עהד תמימי, שהורשעה אתמול ונשלחה לשמונה חודשים בכלא.



לדבריה, "מענישים את עהד תמימי, לא בגלל שהיא פשעה או פגעה במישהו, אלא דווקא בגלל שהיא עשתה את הדבר הנכון: להגיד לחיילים רודפי ילדים 'שאני לא פוחדת מכם'. ובכן, היא נערה אמיצה, וכל מעשיו של משפט הכיבוש, רק מאדירים את אמיצותה".



"לא לשכוח - בן דודה נורה על ידי כדור מתכת מצופה פלסטיק שריסק את הגולגולת שלו", הוסיפה הח"כית מהרשימה המשותפת. "זמן קצר אחרי אירוע זה חדרו חיילים חמושים מרגל ועד ראש לחצר ביתה. היא ניסתה לדחוף אותם בידיה החוצה. לא היה להם מה לחפש שם. לא הייתה להם כל זכות להיות שם. אבל בשטחים הכבושים כוחות ההרג הציוניים לא זקוקים לצו. הם עושים הכל ע"פ רצונם, תוך פגיעה בלתי נסבלת באוכלוסייה הילידית הגרה שם". 



עהד תמימי. צילום: פלאש 90
עהד תמימי. צילום: פלאש 90



לטענתה, "בכל מקום מתוקן חדירת כוחות חמושים לחצר פרטית ללא רשות מהווה עבירה פלילית. עד כמה וכמה כאשר מדובר בכוחות הרג והרס, שצריכים לרדוף עד השלב האחרון: נסיגתם הטוטאלית".



בסיום דבריה, קראה ליציאה למאבק המוני למען שחרורה של הצעירה בת ה-17: "עהד תמימי, אינה אחת, היא דור שלם, שמביא אחריו דור אחר, אנחנו לא מחכים עד שהפושע יבין, צריכים להכריח אותו לצאת על ידי מאבק. רק מאבק המוני ישחרר את עהד ואת העם הפלסטיני".