אלפי חברי הליכוד הגיעו הערב (חמישי) להרמת כוסית בגני התערוכה לקראת חג הפסח שלמעשה מהווה מפגן תמיכה גדול ביו"ר המפלגה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. "חברות וחברי הליכוד היקרים כמה טוב לראות את כולכם", פתח נתניהו, "אתם הכוח שלי, אתם הכוח שלנו. אני פעם אחר פעם נפעם מהתמיכה האדירה בי, בשרה, בילדים שלנו בדרך שלנו, שמוכחת פעם אחר פעם בקלפי". 

"אתם זוכרים שבפעם הקודמת שנפגשנו אמרתי לכם מה זה 30 מנדטים", המשיך, "יהיו יותר מ-40 מנדטים. הליכוד היא התנועה הגדולה והחזקה במדינת ישראל. יחד אנחנו מנהיגים את מדינת ישראל ונמשיך להנהיג אותה עוד שנים רבות. אני רואה את התמיכה העצומה בנו בכל יום, בכל מקום. אנשים אומרים לי 'ראש הממשלה תמשיך לחזק את המדינה שלנו, שמור על עצמך כדי שתמשיך לשמור עלינו. אנחנו איתך'". 

בנימין נתניהו בכנס בגני התערוכה. צילום: אבשלום ששוני
 
"הם רואים את ההישגים הכבירים שלנו", הוסיף נתניהו, "כמה אפשר להסתיר? אפילו אם התקשורת מנסה הם רואים. רואים את המסעדות מלאות, הקניונים מלאים, מיליוני אזרחים טסים לחו"ל. הם רואים שטוב לנו בארץ ישראל

"ידידיי, בשבוע הבא אנחנו נחגוג את חג הפסח", אמר, "כל העם שלנו זה משפחה אחת גדולה ויש מי שבוחר בחרוסת וזה הרוב ויש מי שבוחר במרור וזה המיעוט. אוהבי המרור רואים שאזרחי ישראל מדרגים עצמם פעם אחר פעם במקום גבוה מאוד במדד האושר הלאומי. מה אומרים אוהבי המרור לאוהבי החרוסת? אומרים להם אתם מזוכיסטים, אתם חיים בגן עדן של שוטים. איזה התנשאות, איזה זלזול".

כנס הליכוד בגני התערוכה. צילום: אבשלום ששוני


נתניהו המשיך ואמר כי "המדיניות שלנו 'ביד חזקה ובזרוע נטויה' מול כל איום ובייחוד מול האיום האיראני, כך אנחנו נוהגים, כך אני נהגתי כשהייתי בקונגרס האמריקאי ונאמתי נגד ההסכם הזה. כמובן היו כאלה שטענו שהעמידה האיתנה שלי תהרוס את היחסים עם ארה"ב. קראתי את זה אפילו השבוע בעיתון מסוים של אנשים שחושבים שהם חושבים. התמיכה בישראל כל הזמן עולה והגיעה בקרב הציבור האמריקני לרמה הגבוהה ביותר אי פעם". 
 
"זאת תחושת הצדק או יותר נכון תחושת אי הצדק שהולכת ומעמיקה", אמר נתניהו, "רבים רבים בעם ולא רק תומכי הליכוד שומעים מה שעושים לנו בתקשורת והם מרגישים שיש כאן משחק מכור, ממש ציד מכשפות. יש תחושה של אי צדק, של משהו לא בסדר, הם יודעים שאי אפשר לנצח אותנו בקלפי, אי אפשר לנצח אותנו בדמוקרטיה. יש מי שמפעילים לחץ ביריוני על גורמי האכיפה כדי להפיל אותנו בדרכים אחרות".

בנימין נתניהו בכנס הליכוד. צילום: אבשלום ששוני


כנס הליכוד בגני התערוכה. צילום: אבשלום ששוני
 
עוד אמר כי "המקהלה של התקשורת היא כל כך חזקה שהיא מוקיעה את הזכות להביע ביקורת על מה שקורה כאן. זה לא שמוצאים משהו ואז חוקרים אלא חוקרים וחוקרים עד שמוצאים ולא מוצאים. להבדיל כשמוצאים משהו מובהק אצל מישהו אחר, אפילו לא נוגעים בזה. לא בתקשורת ולא במקום אחר. 'לא ביבי - לא נוגעים'. זה כלל מאוד פשוט". 

"קבוצה שלמה של חברי כנסת לקחו מהמוציא לאור של ידיעות אחרונות את הצעת החוק לסגירת ישראל היום", תקף נתניהו, "קיבלו סיקור תקשורתי מלטף ובהיקפים עצומים. אני רוצה שתבינו תבינו דבר אחד - אני חושב שזה לא נכון להפוך יחסים בין פוליטיקאים לעיתונאים או מו"לים לחקירה פלילית - אני לא חושב שזה נכון, אבל שואלים איך ייתכן שאותך שהתנגדת לחוק ופיזרת את הכנסת, אותך חוקרים ואתם לא, איך זה ייתכן?"
 
שלט תמיכה בנתניהו. צילום: אבשלום ששוני

  
ח"כ דודי אמסלם נואם. צילום: אבשלום ששוני

"אומרים שלא חוקרים כי לא התקבלה תלונה", המשיך נתניהו, "בדרך לכאן שמעתי שכן התקבלה תלונה, אבל יש כלל - 'לא ביבי, לא נוגעים'. שרי יש עתיד נתנו מיליונים מקופת המדינה לעיתון ידיעות אחרונות וקיבלו סיקור מלטף ומתמשך עד היום. אתם יודעים את הכלל - 'לא ביבי, לא נוגעים'. סיגרים כן, עטים לא. זה התמצית של תחושת אי הצדק שמפעמת אצל רבים כל כך, אבל אני רוצה גם להרגיע אתכם, אני מאמין שלא ירחק היום בו הגורמים המשפטיים המוסמכים יגיעו לצדק ויאמרו 'לא היה כלום כי אין כלום'".

את הערב פתח יו"ר הקואליציה דוד אמסלם שאמר כי "עברנו תקופה לא פשוטה. לפחות אני כיו"ר קואליציה. שלושה חודשים לא פשוטים". אמסלם פנה לראש הממשלה ואמר כי שנתיים אתה קם בוקר וערב עם הכפשות עליך ועל אשתך שתחיה והילדים. דבר חסר תקדים וגם לא הוגן. אני תמיד עובד עם הנשמה וההגינות. אני מרגיש שמשהו לא טוב קורה לנו בשנתיים האחרונות בהיבט הזה".

"אני רוצה לאחל לך חג חרות אמיתית", המשיך אמסלם ואמר, "שיהיה הכל שקט. שכל הגלגלים ינועו רגיל. שתוכל לשבת עם רעייתך והילדים לכוס קפה. לא כל היום, כל הזמן, במתח מכל מה שעובר עלינו. הייתי עכשיו באוקראינה והשתטחתי על קברי צדיקים ובקשתי עבורך ועבור רעייתך, שיסתלקו כל שונאינו".
 
הכינוס התקיים על רקע הדיווחים כי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשותו של תנ"צ אלי אסייג וחוקרי הרשות לניירות ערך יגיעו ביום שני למעונו של נתניהו ברחוב בלפור בירושלים כדי לחקור אותו פעם נוספת על מעורבותו בפרשת בזק, המכונה פרשה 4000. מדובר בחקירה שנייה באזהרה של ראש הממשלה במסגרת הפרשה, אלא שהפעם בכוונת החוקרים לעמת אותו עם עדותו של ניר חפץ, עד המדינה השני בפרשה ומקורבו.