יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי איים היום (שבת) באירוע 'שבתרבות' שהתקיים במבשרת ציון על חברי מפלגתו שלא מפגינים לו נאמנות, ואף לקולות שנחשפו במעריב שבוע שעבר שקראו אף להדחתו ולהחליפו באחר. גבאי הודיע כי בכוונתו לפרסם רשימת חברי כנסת מומלצים לחברי העבודה לפני הפריימריז, ואמר: "אנחנו צריכים לנצח. לצערי יש אצלנו כאלה שעסוקים בעצמם. אני אגיד בפריימריז מי עזר ומי לא עזר. אני אמליץ לבוחרים על נבחרת שתישאר אתי ותעבוד אתי".



על פי יו"ר המחנה הציוני, גם עתידה של חברת הכנסת ציפי לבני, שמפלגתה, "התנועה", חברה במחנה לא מובטח, ואישר כי הציג בישיבת סיעת העבודה לפני כמה שבועות סקר, שלפיו ציפי לבני לא מוסיפה מנדטים למפלגת העבודה. גבאי טען בתשובה לשאלה על השריונים לתנועה של לבני כי "שום דבר לא קדוש. זה חלק ממשא ומתן".



על סף פרידה? ציפי לבני ואבי גבאי, צילום: מרק ישראל סלם
על סף פרידה? ציפי לבני ואבי גבאי, צילום: מרק ישראל סלם



"רוצה לשנות את תרבות מלחמת האגואים"


במהלך האירוע, תקף גבאי את מלחמות הקרדיט שמתנהלות בימים האחרונים סביב תקיפת הכור בסוריה ב-2007, והחמיא גם לראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, וגם לשר הביטחון אהוד ברק, שהחליפו מהלומות מילוליות בימים האחרונים.. "היו כאן פעולות מוצלחות מאד של ראש הממשלה אולמרט ושר הביטחון ברק. בסוף כולם מתעסקים בקרב הקרדיטים. את התרבות הפוליטית הזו אני הולך לשנו".



בעניין המדיני, טען גבאי שגם "אם תשלח את יו"ר מרצ תמי זנדברג לנהל מו"מ עם הפלסטינים היא תחזור בלי כלום", אך הבהיר כי אין בכך שאין לטענתו פרטנר פלסטיני אומרת שאין פעולות שיש לבצע בנוגע לקידום תהליך השלום. "ברגע שאני אהיה ראש הממשלה אני מפסיק מיד את הבנייה מחוץ לגושים", הכריז גבאי. יו"ר המחנה הציוני טען כי הכפרים שועפאט או כפר עקב או צור באחר, שנמצאים בשטחי השיפוט של ירושלים אינם ירושלים. היום אין שמאל וימין. אני לא רוצה ליפול להגדרות של נתניהו. משה בוגי יעלון בעיניו הוא שמאלני. יעלון הוא איש שמאל?", הוא הוסיף ואמר, "אני לא יכול לקבוע לפלסטינים אם רמאללה או שועפאט יהיו הבירה של המדינה הפלשתינית", אמר גבאי.



לבסוף טען גבאי כי ראש הממשלה נתניהו לא מוביל כלל את הליכוד. "מי שמוביל את הליכוד והממשלה הם ח"כ בצלאל סמוטריץ ויוסי דגן, יו"ר המועצה בשומרון. "אי אפשר להעביר שום החלטה בקבינט עד שהשניים האלה לא מקבלים את מה שהם רוצים", והתייחס למעבר השגרירות האמריקאית לירושלים.  "אני מברך את ראש הממשלה שהצליח לייצר מצב והעביר את השגרירות לירושלים. אני רק אומר שאחרי האירועים הגדולים אנחנו נשארים עם 4.5 מיליון פלשתינים שלא הולכים לשום מקום, וצריך לפתור את הבעיה", סיים את דבריו.