האם המשבר הראשון של יו"ר מרצ החדשה ח"כ תמר זנדברג כבר החל, רק כמה ימים בודדים לאחר שנבחרה ברוב קולות? הערב (שבת) פורסם בחברת החדשות כי יועץ התקשורת משה קלוגהפט העניק ייעוץ לזנדברג במהלך הפריימריז לראשות מרצ, עובדה אשר המטה של זנדברג דאג להכחיש במהלך הקמפיין ובהודעה שהוצגה בכתבה נכתב על ידי אחד היועצים של זנדברג בקמפיין, בשם אלעד, כי מדובר ב"שקר בוטה". קלוגהפט ייעץ בעבר לנפתלי בנט ו"הבית היהודי" בבחירות 2013, כמו גם לתנועת "אם תרצו" ואם ניהל קמפיין נגד "הקרן החדשה" והעומדת בראשה נעמי חזן. קלוגהפט ידוע בסגנונו האגרסיבי והוא גם ניהל את קמפיין הבחירות של חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית בבחירות לראשות המחנה הציוני, ממנו זכור השימוש של מרגלית במילה "קיבינימט".



ניתן להעריך כי ההכחשה הגורפת של זנדברג כי קלוגהפט ייעץ לה נבעה בין היתר מהחשש כיצד ייתפס שיתוף הפעולה שלה כמנהיגת שמאל עם מי שחתום על כמה מהקמפיינים הקשים ביותר נגד השמאל בישראל בשנים האחרונות. אמש, לאחר פרסום הכתבה, החלו עיתונאים לפרסם ברשתות החברתיות צילמי מסך של שיחות שניהלו עם זנדברג במהלך הקמפיין בהן היא מכחישה שוב ושוב קשר לקלוגהפט ומציינת כי מי שניהל את המקפיין הוא נסים דואק וחברת יוניק. "כבר שמתי לב כמה פעמים שזנדברג בדברים אחרים לא אומרת לי אמת, אבל שקר כל כך בוטה, כנראה, מעיד על מי זו מנהיגת מרצ באמת" כתב עיתונאי חדשות 10 רביב דרוקר כשהוא מצרף תמונה בה זנדברג טוענת כי לקלוגהפט אין שום תפקיד בקמפיין. מנהל הקמפיין של זנדברג ניסים דואק אף כתב בחשבון הטוויטר "קלוגהאפט הוא איש מסוכן. הוא האויב הגדול ביותר של השמאל, ולמעשיו אין כפרה ואין מחילה. לא היה לי ולא יהיה לי קשר כלשהו איתו, כל עוד אני נושם"





בשעות הערב הגיעה גם תגובתה של זנדברג בה היא מסבירה כי קלוגהפט ייעץ לה ללא תמורה ולא הועסק בקמפיין "את הקמפיין המוצלח שלי ניהל ביד רמה נסים דואק וחברת יוניק שהוא עומד בראשה. במהלך הקמפיין היו מספר אנשים מוכשרים שנידבו לי עצות מניסיונם. אחד מהם היה משה קלוגהפט שפנה ביוזמתו לתת לי עצות כחלק מניסיונו במהפך הדורי שהוביל במפלגת הבית היהודי. בניגוד לנאמר בכתבה קלוגהפט מעולם לא הועסק בקמפיין או עבד בו. אני מודה על כל העצות שקיבלתי. בתפקידי כיו"ר מרצ נסים דואק וחברת יוניק ימשיכו ויובילו את האסטרטגיה של מרצ בראשותי".



יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי מתח ביקורת חריפה על זנדברג בתגובה לפרסומים. "קמפיין שלם ניסתה זנדברג לעשות עליי ועל מפלגת העבודה. הערב התברר: זה לא היא, זה קלוגהפט, שזה הקמפיין השני שלו עליי. קלוגהפט הוא לא סתם ״יועץ אסטרטגי״, הוא תועמלן שאחראי להקצנת השיח הפוליטי לאזור המסוכן, לקמפיין ה״שתולים״ הפשיסטי ולניסיון חסר המעצורים להפוך את מחנה השמאל ל״בוגד", כתב גבאי בטוויטר. 



"עכשיו מתברר שזה האיש ששתל אצל זנדברג את שקר ״העבודה לא מספיק אידאולוגים״ וגם את ״נשב עם ליברמן״ בממשלה. אם זו מרצ החדשה - עדיף שלא תעבור את אחוז החסימה", הוסיף.