יו"ר מרצ תמר זנדברג, שנבחרה בשבוע שעבר להנהגת המפלגה, הביעה היום (ראשון) את התנצלותה על פרשת העסקתו של יועץ התקשורת משה קלוגהפט. "כואב לי שכל כך מהר אכזבתי רבים מכם", כתבה זנדברג בחשבון הפייסבוק שלה, "ולכן אני רוצה להגיד לכם קודם כל - שאני מתנצלת. לעיתים רחוקות מאוד אתם תשמעו מפוליטיקאי ומראש מפלגה התנצלות, אבל אנחנו במרצ לא כמו כל הפוליטיקאים. ב-25 השנים האחרונות התייצבנו תמיד, ללא פחד, לצד ארגוני זכויות האדם והחברה האזרחית. בעשור האחרון ליוויתי אינספור מאבקים ומעולם לא ברחתי ממי שאני".  



זנדברג הוסיפה: "מה שקורה הבוקר הוא חסר תקדים. מתקפה חסרת מעצורים עליי, על מרצ ועל השמאל. נושא ההתייעצות עם משה קלוגהפט נופח מעל ומעבר לכל פרופורציה סבירה או הגיונית. קודם כל אסביר כי אני לא מסתירה דבר. הייתי בקשר עם משה קלוגהפט על רקע סידרת טלוויזיה שהוא מפיק. כששמע שהכרזתי כי אתמודד בפריימריז לראשות מרצ הוא פנה אלי, אמר לי שהמועמדות שלי מזכירה לו את מועמדותו של בנט. לא נעלמה מעיני העובדה כי אכן הקמפיין שהוביל, הגם שבמחנה אידיאולוגי יריב, היה מוצלח מאד. נפגשתי עמו ארבע פעמים במהלך החודשיים האחרונים – פעמיים בביתו בגבעת שמואל ופעמיים בביתי בת"א".

"בפעם האחרונה נפגשתי איתו כחמישה ימים לפני הבחירות – הוא הציע את סיועו בגיוס אמנים שאיתם הוא נמצא בקשר על מנת שיביעו תמיכה במועמדותי לראשות מרצ. מעבר לכך קיימנו שיחות והודעות טלפוניות. הוא הציע שלל הצעות. אימצתי חלק מהן, חלק לא. מטבע הדברים יש בשיחות כאלה גם רגעים אנושיים ורכילות. את הקווים המובילים, הבולטים והמכריעים של הקמפיין הובלתי עם צוות יוניק ואיתם בלבד. באופן כללי קמפיין זה דבר ציבורי ואת התוצאה - החיובית, האופטימית והמנצחת אפשר לראות בעיניים".

/div>
 
יו"ר מרצ תקפה את אבי גבאי על ביקורתו וטענה כי הוא מתנהג בצביעות. "יש גם גבול שחייב להיאמר. המתקפה הצבועה והאופורטוניסטית הבוקר עברה כל גבול. תגיד לי אבי גבאי - אין לך בושה? אתה שהטחת במצביעי השמאל ששכחו מה זה להיות יהודים? שבזמן שביבי אמר הערבים נוהרים לקלפיות אתה איימת לסלק את זוהיר בהלול? שנכנסת לישיבת סיעה והודעת לחברי הכנסת שהם הולכים להצביע בעד גירוש הפליטים? שלא הוצאת מעולם מילה (!) להגנת ארגוני זכויות האדם, לפעמים להפך - עמדת בראש מפלגה שהתנערה מהם? אתה מעז לדבר עליי?"

זנדברג ספגה אמש ביקורת קשה לאחר הפרסום בחברת החדשות, לפיו במרוץ לראשות מרצ סייע לה היועץ משה קלוגהפט, המוזהה עם הימין. בין היתר ייעץ קלוגהפט ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והוא עומד מאחורי קמפיינים בוטים מאוד נגד השמאל. לאחר הדיווח אמש החלו עיתונאים לפרסם ברשתות החברתיות צילומי מסך של שיחות שניהלו עם זנדברג במהלך הקמפיין, שבהן היא הכחישה קשר לקלוגהפט וציינה כי מי שניהלו את הקמפיין הם נסים דואק וחברת יוניק.

“שקר כל כך בוטה, כנראה, מעיד מי זו מנהיגת מרצ באמת”, כתב עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר. דואק כתב בטוויטר: “קלוגהפט הוא איש מסוכן. האויב הגדול ביותר של השמאל. למעשיו אין כפרה ואין מחילה. לא היה לי ולא יהיה לי קשר כלשהו איתו כל עוד אני נושם”.

אתמול תקף יו"ר העבודה גבאי את זנדברג לאחר הפרסומים ואמר כי עדיף שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה. "עכשיו מתברר שזה האיש ששתל אצל זנדברג את שקר ״העבודה לא מספיק אידאולוגים״ וגם את ״נשב עם ליברמן״ בממשלה. אם זו מרצ החדשה - עדיף שלא תעבור את אחוז החסימה", כתב בטוויטר.